بانوی طلبه، خانواده را تحت الشعاع تحصیلات قرار ندهد
کد خبر: 3530363
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

بانوی طلبه، خانواده را تحت الشعاع تحصیلات قرار ندهد

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان سراب صبر و بردباری را لازمه تحصیل در حوزه علمیه عنوان و گفت: بانوان طلبه باید در انتخاب مسیر زندگی نهایت دقت را کرده و خانواده را تحت الشعاع تحصیلات خود قرار ندهند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین مراد‌پور، مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان سراب در آیین آغاز سال‌تحصیلی جدید در جمع طلاب این حوزه ضمن قرائت پیام مدیر حوزه علمیه خواهران کشور گفت: ۲۶ طلبه امسال در حوزه علمیه خواهران سراب مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی بهترین سبک زندگی اسلامی را تجلی آیین اسلام در عمل و زندگی افراد عنوان و اظهار کرد: این سبک از زندگی نابود کننده بی‌دینی و بی‌حجابی است که مسیر حوزه علمیه نمایانگر این مسیر صحیح است.
حجت‌الاسلام مراد‌پور با بیان اینکه نیروهای متدین آموزش دیده لازمه آموزش و پرورش و آموزش عالی است بر لزوم حمایت خانواده‌ها از طلاب دینی تأکید کرد.
وی افزود: صبر و بردباری را لازمه تحصیل در حوزه علمیه است، بانوان طلبه باید در انتخاب مسیر زندگی نهایت دقت را کرده و خانواده را تحت الشعاع تحصیلات خود قرار ندهند.
مدیر حوزه علمیه خواهران سراب با اشاره به کمبود امکانات در حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها ابراز امیدواری کرد: در سال‌های آتی خدمات و امکانات بیشتری جذب شهرستان‌ها خواهد شد.
در ادمه حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبری، امام جمعه موقت سراب با اشاره به اهمیت جایگاه‌طلبگی به خصوص در بین خواهران بر اهمیت تبلیغ دین، گفت: به گفته آیت‌الله جوادی املی اگر تبلیغ دین و مبلغان دینی نباشند مردم در مقابل کثرت هجمه‌ها و شبهات مرتد می‌شوند.
وی افزود: نسبت مبلغ به جامعه همچون نسبت مغز به بدن هست و همانطور که قلب بدون مغز کارایی ندارد جامعه اسلام  و دین هر قدر هم پویا باشد بدون مبلغ پایدار نمی‌ماند.
امام جمعه موقت شهرستان سراب جایگاه‌طلبگی را جایگاه رفیع عنوان و ابراز کرد: نباید به طلبگی به عنوان یک شغل نگاه کرد بلکه طلبگی یکی از شئونات انبیاست فلذا طلبه باید حب دنیا را از دل خارج کند، جایگاه طلبه به اعتقاد ما و مراجع بزرگوار جایگاه سربازی امام زمان(عج) است.
وی با انتقاد از رواج برخی مسائل و شبهات دینی توسط خانم‌های جلسه بی‌سواد در مراسمات این معضل را ناشی از کمبود مبلغ‌های بانو در جامعه عنوان کرد.






حسن نبات
captcha