ضرورت بازنگری دستگاه‌ها در تدوین قوانین برای تشکیل، تقویت و تعالی خانواده
کد خبر: 3530475
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
اصلانی تصریح کرد:

ضرورت بازنگری دستگاه‌ها در تدوین قوانین برای تشکیل، تقویت و تعالی خانواده

گروه جامعه: رئیس بسیج جامعه زنان کشور معتقد است دستگاه‌ها نیاز به بازنگری در تدوین قوانین خود به منظور سنخیت پیدا کردن با تشکیل، تقویت و تعالی خانواده دارند.

مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به تبیین وظایف نهادهای مختلف در حوزه خانواده پرداخت و گفت: در یک نمای کلی تمام نهادها و دستگاه ها در این حوزه مسئول هستند، اما برخی دستگاه ها در حوزه سیاست گذاری و اجرا از وظایف مستقیم و جدی تری برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که غیرمستقیم در حوزه خانواده از مسئولیت برخوردار هستند امروز بر نوع نگرش خانواده و تغییر باورها و رویکردهای آنان تاثیر داشته‌اند، اظهار کرد: قوانین و سیاست‌هایی که در دستگاه‌های مختلف تدوین می‌شود منطبق بر خانواده محوری نیست.

وی ادامه داد: به طور مثال ارائه تسهیلات مختلف در ارگان‌ها و نهادهای مختلف، مبتنی بر تشکیل خانواده نیست و سبب تشکیل تقویت و تعالی خانواده که در سند ابلاغی مقام معظم رهبری به ان اشاره شده است، نمی شود.

اصلانی با تأکید بر اینکه برخی سیاست‌ها و قوانین در دستگاه‌های مختلف مخل موضوع انسجام خانواده است گفت: به طور مثال در موضوع شیفت بندی به موضوع خانواده و کمتر درگیر شدن افراد اشاره نشده است. همچنین در موضوع شهرسازی و شهرک سازی با مجتمع‌هایی روبرو هستیم که هیچ گونه امکاناتی برای تفریح اعضای خانواده تعریف نکرده است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور در ادامه به دستگاه‌هایی که به طور مستقیم در حوزه خانواده از مسئولیت برخوردار هستند همچون وزارت کشور اشاره و عنوان کرد: وزارت کشور به طور مستقیم در زمینه تشکیل، تقویت و تعالی خانواده از مسئولیت برخوردار است. همچنین وزارت ارشاد در زمینه فرهنگ سازی تبیین جایگاه خانواده عهده دار وظایفی است که کمتر به آن عمل می‌کند.

وی به وظایف صدا و سیما نیز در این زمینه اشاره کرد و افزود: حوزه های علمیه و نهادهای انقلابی به لحاظ اتکا بر آموزه‎‌های دینی و انقلابی نقش مستقیم‌تری در هویت دهی به موضوع خانواده دارند.

اصلانی با بیان اینکه در سند ابلاغی مقام معظم رهبری نیز به این نکته اشاره شده است که قوانین و مقررات نیز باید خانواده محور باشند اظهار کرد: دستگاه‌ها نیاز به بازنگری در تدوین قوانین خود به منظور سنخیت پیدا کردن با تشکیل، تقویت و تعالی خانواده دارند.

captcha