زندگی به سبک ساده، عاشقانه و دور از تجمل/ مادرانی که دعاگوی شهید هستند
کد خبر: 3530749
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
مشی شهید مرتضی کریمی از زبان همسر؛

زندگی به سبک ساده، عاشقانه و دور از تجمل/ مادرانی که دعاگوی شهید هستند

گروه جهاد و حماسه: شیوه زندگی شهدا را می‌توان الگویی برای زندگی زیبا و ساده دانست؛ زندگی که همراه با عشق و آسایش در سایه مهر خداوند و به دور از تجمل و افراط است، زندگی شهید «مرتضی کریمی» را می‌توان نمونه‌ای از این نوع زندگی خواند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سیره شهدا همواره الگویی برای زندگی زیبا و ایده‌آل بوده است؛ زندگی با معرفت و عشق به خداوند در کنار عشق به خانواده و از طرف دیگر شجاعت و حماسه سازی در میدان جهاد با دشمنان از شاخصه‌های زندگی شهدای عزیز کشورمان است.
امروز نیز با پدید آمدن گروهک تروریستی داعش، باز هم الگوها و شیردلان جامعه خودنمایی می‌کنند و خود را بعد از شهادتشان به همه می‌شناسانند. این مردان همان کسانی هستند که در راه و روش زندگی میانه‌رو و با مشکلات آن مقابله می‌کنند و خانواده را از این طوفان حملات دشمن به سلامت عبور می‌دهند و روشنگری می‌کنند و با شهادت خود، نوری می‌شوند که راه صحیح را به بینایان نشان می‌دهند.
ازدواج به سبک ساده زیستی
در بین شهدای مدافع حرم می‌توان به شهید «مرتضی کریمی» اشاره کرد که در طول زندگی خود افراد بسیاری را هدایت و همچنین سبک زندگی ایرانی اسلامی را پیش گرفت؛ فاطمه سادات موسوی، همسر شهید کریمی در مورد زندگی با این شهید بزرگوار می‌گوید: ما زندگی ساده و بی‌آلایشی داشتیم و در آغاز زندگی معیار خواص و یا خواسته‌های آنچنانی نداشتیم و بسیار ساده زندگی را آغاز کردیم، شهید کریمی بسیار ساده زیست بود و زندگی را سخت نمی‌گرفت؛ او یک بسیجی خاص بود.
وی به نحوه ازدواجشان اشاره می‌کند و می‌گوید: هر دو نفر ما در زمان ازدواج سن کمی داشتیم و هیچ یک معیار و خواسته زیادی نداشتیم، هرگز نگفتیم از زندگی چیزهای خاص و مجلل می‌خواهیم و زندگی را آسان گرفتیم. خدا را شکر خود شهید کریمی هم اهل تجمل‌گرایی و ریخت و پاش در زندگی نبود.
اهمیت به تربیت فرزندان
موسوی به رفتار شهید در خانواده اشاره و بیان می‌کند: شهید کریمی به زندگی و خانواده اهمیت زیادی می‌دادند، ‌وقتی به خانه برمی‌گشت برای خانواده وقت می‌گذاشت با بچه‌ها بود و به تربیت آن‌ها چه از لحاظ ادب و چه از لحاظ تربیت دینی بسیار توجه داشت. او همانطور که به تربیت فرزندان حساس بود هرگز کاری نمی‌کرد که به فرزندانمان بی‌احترامی شود و به آن‌ها بر بخورد، همواره با رفتار و گفتارش تربیت را در فرزندان نهادینه می‌کرد و بر رفتار خود نیز مراقبت می‌کرد تا مبادا فرزندان از خانواده دور شوند.
تواضع با بزرگان
این همسر شهید به منش شهید کریمی در برخورد با دیگران اشاره می‌کند و می‌گوید: شهید کریمی احترام خاصی برای برزگان قائل بود و پدر و مادر خود را بسیار دوست داشت  و با آن‌ها بسیار متواضع و مهربان بود،‌ با من نیز همانطور بود و همیشه می‌گفت؛ بین ما باید حرمت‌هایی باشد که رابطه ما را عاشقانه‌تر کند.
خیرخواهی حتی برای دیگران
موسوی در مورد ویژگی‌های همسر شهیدش می‌افزاید: او بسیار به مسئله حجاب حساس بود و این حساسیت تنها برای خانواده خود نبود و وقتی بدحجابی جامعه را می‌دیدی بسیار ناراحت می‌شد. او تعداد زیادی از پسرانی که راه اشتباه را پیش گرفته بودند، عضو بسیج می‌کرد و مسیر زندگی آن‌ها را تغییر می‌داد،‌ چه بسیار مادرانی بودند که دعاگوی شهید مرتضی کریمی بوده و هستند،‌ مادران این پسرانی که شهید کریمی به راه صحیح هدایتشان کرده بود با او تماس می‌گرفتند و از او تشکر می‌کردند.
فعالیت‌هایی که در خانه اثر می‌گذاشت
وی در ادامه درباره فعالیت‌های مذهبی همسرش یادآور می‌شود: همسرم مداح اهل‌بیت(ع) بود و در مجالس مختلف و در دهه اول ماه محرم به مداحی می‌پرداخت و در این اواخر نیز برای حرم اهل‌بیت(ع) و حضرت زینب(س) نوحه سرایی می‌کرد. این مداحی کردن او در خانه نیز تأثیر می‌گذاشت و ایشان سعی می‌کرد ارزش‌ها و سفارشات اهل‌بیت(ع) را در منزل به اجرا بگذارد و ما نیز به سخنرانی‌ها و مداحی‌های او توجه می‌‎کردیم و در زندگی از مباحث آن استفاده می‌کردیم. این روش زندگی ما را در برابر مشکلات مقاوم کرد و اکنون که چند ماه از شهادت او می‌گذرد با مشکلات جنگیده‌ایم و به خواست خداوند صبر پیشه کرده‌ایم.
همسر شهید کریمی در پایان به وصیتنامه شهید کریمی اشاره می‌کند و می‌گوید: در وصیتنامه خود نوشته است؛ برای همسرم می‌نویسم که می‌دانم بعد از شهادتم دخترانم یتیم می‌شوند و شما اذیت خواهید شد اما به‌خاطر داشته باش که رسول خدا(ص) فرموده‌اند؛ هرکسی یتیم شود خداوند سرپرست اوست، ایمان داشته باش که خداوند همواره با تو است، آرزو دارم دخترانم فاطمی تربیت شوند و مدافع سرسخت ولایت باشند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۳۱ - ۱۳:۵۶
0
0
باید از زندگی این بزرگان درس گرفت و در زندگی به کار گرفت
captcha