عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های دینی در حفظ محیط زیست در ایران
کد خبر: 3530983
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
فتحی بیرانوند عنوان کرد:

عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های دینی در حفظ محیط زیست در ایران

گروه سلامت: مدیرکل محیط زیست لرستان با اشاره به وجود ظرفیت‌های متنوع اسلام و منابع دینی برای مراقبت از محیط زیست از عدم استفاده از این پتانسیل‌ها در ایران انتقاد کرد.

مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با تأکید بر وجود ظرفیت‌های متنوع دینی در حراست از طبیعت‌ اظهار کرد: متأسفانه در ایران از این پتانسیل‌هایی که دین مبین اسلام برای حراست از زمین و طبیعت فراهم کرده‌ است کمتر استفاده شده است.

وی افزود: با توجه به کشتارهای اخیر حیات وحش یا تخریب جنگل‌ها و قطع بی رویه درختان از سوی افراد مختلف، استفاده از پتانسیل‌های دینی برای پیشگیری از این وقایع تلخ می‌تواند راهگشا باشد.

بیرانوند عنوان کرد: در همین راستا سازمان محیط زیست با دعوت از روحانیون و ائمه جماعات مساجد به استفاده از ظرفیت‌های مذهبی روی آورده است. این روحانیون با بازگویی و تفسیر آیات و روایات متعددی که در زمینه حراست از طبیعت وجود دارد حفاظت از محیط زیست را به سطح مردم رسانده و این فرهنگ را به صورت ریشه‌ای ترویج می‌کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان لرستان با اشاره به تشکیل اولین مجمع خیرین محیط زیست کشور در این استان اظهار کرد: در بین‌ اقشار مذهبی علاقمندان زیادی به محیط زیست زندگی می‌کنند که بعضا از تمکن مالی خوبی هم برخوردار هستند این افراد سال گذشته در یک اقدام خود جوش هزینه ساخت نخستین پاسگاه محیط بانی خیر ساز را بر عهده گرفتند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر این خیرین قرار است در اقداماتی دیگر مانند ساخت آبشخور یا پرداخت خسارت به افرادی که از حمله حیوانات وحشی متضرر شده‌اند کمک‌ کنند.

بیرانوندخاطرنشان کرد: از جمله دیگر حوزه‌هایی که افراد متدین می‌توانند در آن ورود پیدا کنند بحث وقف و نذر محیط زیست است که برای نهادینه شدن آن باید بسترهای فرهنگی و نرم‌افزاری فراهم آید.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۱۲:۴۶
0
0
باید استفاده و حفاظت درست از محیط زیست را به صورت یک فرهنگ در بین مردم گسترش داد
captcha