مرکز مطالعات میراث مکتوب اسلام و ایران در روسیه افتتاح می‌شود
کد خبر: 3531055
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
عارف‌نیا خبر داد:

مرکز مطالعات میراث مکتوب اسلام و ایران در روسیه افتتاح می‌شود

گروه ادب: مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی از افتتاح مرکز مطالعات میراث مکتوب اسلام و ایران در آکادمی علوم روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران،‌ امین عارف‌نیا، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: مرکز مطالعات میراث مکتوب اسلام و ایران 30 شهریورماه با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و رئیس آکادمی علوم روسیه در انستیتو نسخ خطی شرقی سن پترزبورگ افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: این مرکز به عنوان کانون همکاری‌های دو نهاد ایرانی، روسی و مرکزی برای تحقیق بر روی اسناد تاریخی و نسخ خطی موجود در روسیه و آسیای میانه با موضوع ایران و اسلام که به زبان‌های مختلف موجود است، تأسیس می‌شود.
عارف‌نیا افزود: صالحی‌امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این سفر در آیین بزرگداشت آلک اکی موشکین، نسخه‌شناس فقید و برجسته روسیه شرکت و از کتاب تصحیح نسخ خطی «رساله قاضی احمد قمی» که به معرفی هنرمندان و آثار هنری دوره صفویه می‌پردازد، رونمایی می‌کند که آخرین اثر علمی این نسخه‌شناس محسوب می‌شود.
وی رونمایی از کتاب فهرست فارسی نسخ خطی ایران و اسلام در انستیتو نسخ خطی سن پترزبورگ را از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی خواند و تصریح کرد: افتتاح نمایشگاه ایران زیبا، با حضور استاندار لنینگراد، در کاخ موزه اقوام سن‌پترزبورگ، از دیگر برنامه‌های سفر رئیس کتابخانه ملی به روسیه است.
عارف‌نیا در ادامه عنوان کرد: در این نمایشگاه که به اهتمام سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و انجمن دوستی روسیه و ایران، در سن‌پترزبورگ و به مدت یک هفته بر پا خواهد شد، در 24 تابلو جلوه‌هایی از میراث فرهنگی، تاریخ، طبیعت و هنر ایران به نمایش گذاشته می‌شود.
مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در ادامه به دیگر برنامه‌های این سفر اشاره و اظهار کرد: کنفرانس بین‌المللی ایران‌شناسی اوراسیا به همت بنیاد ایرانشناسی و با همکاری دانشگاه علوم انسانی مسکو اول مهرماه با حضور صالحی‌امیری و اساتید برجسته ایرانشناسی از کشورهای مختلف، گشایش می‌یابد.
عارف‌نیا درباره این کنفرانس توضیح داد: مقالات ارائه شده در این کنفرانس در هفت بخش تخصصی ارائه می‌شود و ایرانشناسان در حوزه تاریخ، فرهنگ و تمدن و ایران امروز، به بحث و تبادل نظر می‌پردازند، همچنین در دومین روز برگزاری کنفرانس نیز، ضمن افتتاح انجمن ایرانشناسی اوراسیا با حضور اساتید بین‌المللی ایرانشناسی، اساسنامه و هیئت امنای آن نیز به تصویب مجمع عمومی می‌رسد. 
مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پایان با اشاره به برگزاری نشست تخصصی با نسخه‌شناسان سن‌پترزبورگ در کتابخانه ملی روسیه، ملاقات با رئیس کتابخانه ملی روسیه، رئیس آرشیو فدرال روسیه و دستیار ویژه رئیس جمهور در امور فرهنگی را از سایر برنامه‌های رئیس کتابخانه ملی ایران در این سفر یاد کرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۱۶:۵۸
0
0
با افتتاح این مرکز اسناد تاریخی که مربوط به ایران و اسلام هست مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد
captcha