استقرار 10 دستگاه اتوبوس آمبولانسی در جاده‌های ایلام در اربعین
کد خبر: 3531158
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
دل‌پیشه:

استقرار 10 دستگاه اتوبوس آمبولانسی در جاده‌های ایلام در اربعین

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه 70 پزشک متخصص برای تأمین نیازهای درمانی و ارائه خدمات پزشکی تخصصی به زائران اربعین حسینی در مراکز درمانی استان ایلام مستقر می‌شوند، از فعالیت 10 دستگاه اتوبوس آمبولانسی در جاده‌های ایلام در این ایام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، علی دل‌پیشه، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام عصر روز گذشته، 27 شهریورماه در جلسه ستاد اربعین در مرز بین‌المللی مهران اظهار کرد: تقویت کادر درمانی، پرستاری و بهداشتی در ایام اربعین مهم‌ترین رویکرد دانشگاه علوم پزشکی ایلام بوده و در همین راستا یک هزار و 200 نفر پزشک، پرستار و عوامل بهداشتی نیز برای ارائه خدمات به زائران در مراکز درمانی آماده هستند.
وی با بیان اینکه 70 پزشک متخصص برای تأمین نیازهای درمانی و ارائه خدمات پزشکی تخصصی به زائران اربعین حسینی در مراکز درمانی استان مستقر می‌شوند، افزود: این پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف مشخص ‌شده تا در ایام اربعین به زائران خدمات‌رسانی کنند.
دل‌پیشه با اشاره به اینکه دستگاه «سی‌تی‌اسکن» در بیمارستان مهران مستقر شده است، اضافه کرد: علاوه بر این دستگاه به ‌تازگی در بیمارستان دهلران نیز راه‌اندازی شده تا نیاز احتمالی زائران را برطرف کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: استقرار 100 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس مخابراتی و یک فروند بالگرد آمبولانس در مناطق مختلف استان از دیگر تمهیدهای اندیشیده شده برای تأمین نیازهای درمانی ایام اربعین است.
وی با تأکید بر اینکه به ‌احتمال بروز حوادث رانندگی در داخل خاک عراق، اعطای مجوز تردد به آمبولانس‌ها برای رسیدگی به وضعیت مجروحان احتمالی و انتقال آن‌ها به داخل کشور را از نیازهای بوده که باید با هماهنگی طرف عراقی انجام شود، تصریح کرد: فوریت‌های پزشکی آماده ارائه خدمت به زائران است.
دل‌پیشه در پایان اضافه کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای عزیمت زائران به آیین حج، امسال با افزایش زائران سالمند نیز در ایام اربعین روبرو هستیم که همین موضوع احتمال بروز بیمارهای ویژه این سنین را بیشتر می‌کند که باید برنامه‌ریزی‌ها و امکانات موردنیاز برای ارائه خدمات درمانی به این قشر انجام شود.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۱۵:۲۹
0
0
اقدامات پیشگیری از وقوع حادثه از اقدامات خوب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۱۰:۱۹
0
0
باید با پیشگیر‌های لازم از وقوع حادثه جلوگیری شود
captcha