گردهمایی نخبگان قرآنی مسابقات دانش‌آموزی لرستان
کد خبر: 3531357
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳
یوسفوند خبرداد:

گردهمایی نخبگان قرآنی مسابقات دانش‌آموزی لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان، از برگزاری گردهمایی بزرگی با حضور نخبگان قرآنی مسابقات دانش‌آموزی استان در سال‌جاری خبرداد.

محسن یوسفوند، معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، از برگزاری گردهمایی بزرگی با حضور نخبگان قرآنی مسابقات دانش‌آموزی استان در سال‌جاری خبرداد.
وی ادامه داد: طی برگزاری 34 دوره از مسابقات قرآن دانش‌آموزان تعدادی از دانش‌آموزان لرستانی موفق به کسب رتبه‌های ملی و بین‌المللی در این مسابقات شده‌اند که به‌منظور معرفی آن‌ها به دانش‌آموزان و تبیین نقش مؤثر قرآن در مسیر زندگی آن‌ها، گردهمایی با حضور این افراد که اکنون برخی از آن‌ها از سرآمدان کشور هستند، برگزار می‌شود.
یوسفوند با اشاره به این‌که تاکنون 125  نفر از این افراد شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: این افراد در پست‌های دولتی و غیردولتی مشغول فعالیت‌ هستند و هرکدام به نوبه خود زندگی موفقی دارند که می‌تواند برای دانش‌آموزان ما الگو باشند.
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان لرستان بیان کرد: هدف ما در برگزاری این گردهمایی نشان دادن تأثیر مثبت قرآن بر روی تمام ابعاد زندگی و آشنا کردن دانش‌آموزان و فعالان دانش‌آموزی این عرصه با این ابعاد و اثرات قرآن کریم است.
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان لرستان همچنین از شناسایی و تربیت 25 نفر از دانش‌آموزان لرستانی به‌عنوان نخبگان قرآنی، خبرداد.
وی عنوان کرد:  فعالان قرآنی استان لرستان در عرصه قرائت در سال‌های گذشته و در سطح ملی همواره خوش درخشیده بودند، اما احساس کردیم که در سال‌های گذشته آن درخشش را ندارند، لذا با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان، طرح «استعدادهای درخشان قرآنی» را برگزار کردیم.
یوسفوند با اشاره به این‌که ما در عرصه‌های مختلف مانند فیزیک، شیمی، ریاضی، ادبیات و ... که آن‌ها نیز به نوبه خود مهم هستند، نخبگانی داریم که به آن‌ها افتخار می‌شود، ادامه داد: در این میان جای نخبگان قرآنی خالی دیده شد که برای تشکیل این جامعه نیز براساس معیارهایی که تعریف شده بود، 25 نفر از نخبگان قرآنی و دانش‌آموزانی که شرایط لازم را داشتند برای آموزش دیدن توسط اساتید مختلف این حوزه انتخاب شدند.
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان لرستان، اظهار کرد: در این راستا این افراد طی 6 ماه و به‌صورت متمرکز تحت آموزش قرار می‌گیرند که ما می‌توانیم برای سال‌های آینده روی این نخبگان قرآنی سرمایه‌گذاری کنیم.
captcha