تئاتر، انسان را به فعل و سرنوشت نیک رهنمون می‌کند
کد خبر: 3531497
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
در پیام قالیباف به جشنواره «تئاتر شهر» می‌خوانیم؛

تئاتر، انسان را به فعل و سرنوشت نیک رهنمون می‌کند

گروه هنر: شهردار تهران در پیامی که به پنجمین جشنواره سراسری «تئاتر شهر» داده است، اظهار کرده که تئاتر، انسان را به فعل و سرنوشت نیک رهنمون می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره سراسری «تئاتر شهر»، محمدباقر قالیباف؛ شهردار تهران پیامی را به این رویداد تئاتری که مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار می‌کند به شرح زیر صادر کرد:

«تئاتر» تمرین زندگی و آیینه‌ای است برای بازاندیشی به هست‌ها و رفتارها و برای ساختن اندیشه‌ها، برای اینکه بتواند زشت‌ها و زیباها را بنمایاند و جهت دهنده‌ای فاخر به سوی «عدالت» و «آزادی» و «معنویت» باشد. تئاتر می‌تواند تصویر فشرده‌ای از مهم‌ترین تجارب زندگی بشر را به نمایش بگذارد و با برانگیختن ذهن و همت انسان، او را به سمت فعل و سرنوشت نیک رهنمون کند.

هنر تئاتر باید در چشمه «حقیقت» غوطه خورده باشد تا بتواند به نیاز زمانه پاسخ گوید و تلخ و شیرین زندگی را با مردم در میان بگذارد. اکنون ما نیازمند جهاد هنرمندان در این هنر هستیم تا بتوانیم با مشارکت یکدیگر نقاط کور و مبهم و معضلات اجتماعی چون «اعتیاد» «طلاق» و «افراط و تفریط» را درمان کرده و این ناهنجاری‌ها را به نقاط روشن «پیشرفت» و «عدالت» مبدل کنیم.

ساخت و تأسیس مراکز جدید تئاتر از جمله «پردیس تئاتر تهران» و «مرکز هنرهای نمایشی صبا» و همچنین «تصویب سند تئاتر» و «تشکیل شورای تئاتر شهرداری» از جمله توجهاتی است که برای نیل به اهداف کلان فرهنگی صورت گرفته تا موجبات بیشتر همکاری و مشارکت هنرمندان با شهرداری تهران را مهیا و فراهم کند.

امیدوارم در سایه الطاف الهی و با حضور شما هنرمندان آگاه، تولید و اجرای آثار ارزشمند «پنجمین جشنواره تئاتر شهر» شایسته‌تر از همیشه برگزار شده باشد و شهرداری تهران همانند گذشته با افتخار از تلاش هنرمندان و برگزیدگان این رویداد هنری مهم حمایت خواهد کرد.

یادآور می‌شود، پنجمین جشنواره «تئاتر شهر» به دبیری شهرام کرمی و با شعار «تهران؛ تکریم زندگی» با برگزاری مراسم اختتامیه در پردیس تئاتر تهران به کار خود پایان خواهد داد.

captcha