همایش «عملیات‌های غرورآفرین نیروی هوایی» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3531538
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

همایش «عملیات‌های غرورآفرین نیروی هوایی» در همدان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: در دومین روز از هفته دفاع مقدس همایش ملی «عملیات‌های غرورآفرین نیروی هوایی» در دفاع مقدس، با هدف تبیین نقش نهاجا در دفاع مقدس در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اولین پاسخ (عملیات انتقام) در 31 شهریورماه و در اولین ساعات شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به عنوان اولین عملیات آفندی در عمق خاک دشمن شناخته می شود که در این حماسه شهیدان خالد حیدری و محمد صالحی اولین شهدای نیروی هوایی تقدیم انقلاب شدند.
عملیات کمان 99 نیز عملیات بنام و مشهوری است که با نام «عملیات 140 فرورندی» نیز شناخته شده است، در این عملیات بزرگ که در یکم مهرماه 59 یعنی در دومین روز از شروع جنگ تحمیلی صورت گرفت 140 فروند هواپیمای جنگنده ایران به مواضع عراق در عمق خاک این کشور متجاوز حمله کردند و خسارات زیادی را به ماشین جنگی دولت بعثی عراق وارد نمودند.
حالا پس از گذشت سی و شش سال از این دو عملیات غرورآفرین و با توجه به نقش بی‌بدیل پایگاه سوم شکاری خلبان شهید محمد نوژه همدان، همایشی سراسری و ملی، با هدف تبیین نقش نهاجا در دفاع مقدس، در پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، این همایش از ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه، یکم مهرماه و با حضور تیزپروازان و حماسه آفرینان این دو عملیات بزرگ و ارزشمند نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین خانواده شهدای نیروی هوایی در محل سالن همایش‌های شهدای استانداری همدان برگزار می‌شود.
captcha