حضور 100 ناشر در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس/ ویژه‌ برنامه‌های نمایشگاه تشریح شد
کد خبر: 3532005
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

حضور 100 ناشر در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس/ ویژه‌ برنامه‌های نمایشگاه تشریح شد

گروه جهاد و حماسه: نشست خبری تشریح برنامه‌های نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، امروز، 31 شهریورماه، در مرکز تبادل کتاب برگزار و در آن از حضور 100 ناشر در این نمایشگاه خبر داده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست خبری تشریح برنامه‌های نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، امروز 31 شهریورماه، با حضور سردار احمد ذوالقدر جانشین سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص)، سردار علی ناظری، معاونت نشر و ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همایون امیرزاده، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز تبادل کتاب برگزار شد.

سردار ذوالقدر ضمن تبریک عید غدیر و فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد: قدیمی‌ترین و مستندترین سند تاریخ، کتاب است و هرچیزی که مکتوب نشود ازبین می‌رود. در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس وزارت ارشاد، بسیج مستضعفین و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همکاری دارند. این نمایشگاه هفتمین دوره برگزاری آن است که دومین سالی است که در تهران برگزار می‌شود و از سوم مهر تا نهم مهرماه از ساعت 14 الی 19 پذیرای بازدیدکنندگان است. در این نمایشگاه وسایل نقلیه عمومی برای بازدیدکنندگان آماده شده است.
همایون امیرزاده، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد همکاری‌های وزارت ارشاد در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همواره پیشتاز برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس بوده است. در اثر کسب تجربیاتی که در این چند سال برگزاری نمایشگاه کتاب داشته‌ایم به کیفیت خوبی در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس دست پیدا کرده‌ایم. در کشور حدود هزار نقطه برای برپایی نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم و همچنین نمایشگاه ویژه‌ای برای اردوهای راهیان نور داریم و در رابطه با جمع‌آوری دایرة‌المعارف دفاع مقدس نیز تفاهم‌نامه‌هایی داشته‌ایم.


وی در رابطه با سهم معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس اظهار کرد: امور اجرایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس بر عهده ما است که 130 غرفه در نیم‌طبقه مصلی در نظر گرفته شده است. سازماندهی مناسب، برق‌رسانی، خطوط ارتباطی، کارتخوان‌ها و... را بر عهده داشته‌ایم.
امیرزاده ادامه داد: برای تخفیف ویژه خرید کتاب مبلغ 40 میلیون تومان اختصاص داده‌ایم، 30 میلیون تومان برای اجرای سازه‌ها و بیمه کنار گذاشته شده است. میزان دریافت بن تخفیف نیز به این صورت است؛ افراد عادی تا سقف 30 هزار تومان، افراد فوق دیپلم و بسیجیان عادی و فعال تا سقف 50 هزار تومان، مقطع کارشناسی، حوزویان و خانواده شهدا تا سقف 100 هزار تومان می‌توانند بن تخفیف تهیه کنند.
در ادامه این نشست سردار علی ناظری، معاون نشر و ادبیات سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه برای برپایی نمایشگاه ملی کتاب امسال، کرمان، ساری و اهواز کاندیدا بودند، گفت: به دلایلی آمادگی برگزاری این نمایشگاه در این استان‌ها فراهم نبود و به این ترتیب تهران میزبان این نمایشگاه شد.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه 100 ناشر حضور دارند و حدود 5 هزار عنوان کتاب در گونه‌های مختلف ادبی عرضه می‌شود. در این نمایشگاه برای کودکان و نوجوانان نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده تا برای آن‌ها خاطره‌ساز باشد.
ناظری به برنامه‌های این نمایشگاه اشاره و بیان کرد: حدود 15 مراسم رونمایی از 200 عنوان کتاب، 15 نشست با موضوعات بررسی نشر در حوزه مدافعان حرم، حمایت غرب از عراق، بررسی نقاط ضعف و قوت نشریات دفاع مقدس از برنامه‌های این نمایشگاه است، همچنین در این نمایشگاه تجلیل ار برترین‌ها در حوزه بهترین غرفه، بهترین غرفه‌دار، پرفروش‌ترین کتاب، برترین خبرنگار و ... را در نظر داریم.
captcha