هدف اصلی ستاد نماز جمعه قزوین، رشد کیفی و کمی نمازجمعه است
کد خبر: 3532116
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

هدف اصلی ستاد نماز جمعه قزوین، رشد کیفی و کمی نمازجمعه است

گروه اجتماعی: قائم مقام ستاد نماز جمعه قزوین با بیان اینکه جذب نسل نوجوان و جوان به نماز جمعه از دغدغه‌های اصلی است، گفت: هدف اصلی ستاد نماز جمعه قزوین، رشد کیفی و کمی نمازجمعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، علی شفیعی‌شاد، قائم مقام و دبیر ستاد نماز جمعه قزوین در گردهمایی فعالان ستاد نماز جمعه قزوین که روز گذشته در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد گفت: هدف اصلی ستاد نماز جمعه قزوین، رشد کیفی و کمی نمازجمعه است.
وی اظهار کرد: از زمان تشکیل ستاد نماز جمعه پس انقلاب، فعالیت‌های ارزشمندی در این حوزه اجرایی و در استان قزوین نیز برنامه‌های خوبی طی این سال‌ها انجام شده است.
شفیعی‌شاد در ادامه افزود: از سال گذشته که مسئولیت ستاد نمازجمعه قزوین به بنده واگذار شد، یکی از اهداف‌مان پیگیری و استمرار فعالیت‌های ارزشمند گذشته بود؛ البته اضافه کردن فعالیت‌های جدید و مطابق با فضای روز جامعه نیز در دستور کار قرار گرفت.
این مسئول ادامه داد: در ابتدای شروع فعالیت‌های ستاد نماز جمعه، ایجاد یک مکان و سازمان مستقل برای پیگیری برنامه‌های نمازجمعه در اولویت کار ما قرار داشت تا بتواند به طور مستمر کارهای نماز جمعه را پیگیری کند و این زیرساخت زمینه‌ای برای ایجاد فعالیت‌های نو و جذاب برای مردم باشد.
وی تولید نشریه "جماعت" را یکی از برنامه‌های مهم این ستاد برشمرد و گفت: این نشریه به صورت دوماهنامه تهیه می‌شود که با آماده‌سازی مطالب تولیدی و تحلیلی از فضای استان، در اختیار مردم، مسئولان و ائمه جمعه قرار می‌گیرد.
شفیعی‌شاد با اشاره به فعالیت‌های ستاد نمازجمعه در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: در فضای تلگرام، کانال اطلاع‌رسانی ستاد نمازجمعه با عنوان "qazvin 1358" در حال فعالیت است و شبکه اینستاگرام ستاد نیز جملات مهم نماز جمعه را به صورت عکس نوشته منتشر می‌کند.
قائم مقام ستاد نماز جمعه قزوین ابراز کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های ستاد، انجام فضاهاسازی‌ به مناسبت‌های مختلف است؛ همچنین با راه اندازی سامانه پیامکی 100001358 ویژه اطلاع‌رسانی مطالب مربوط به نمازجمعه، با مردم در ارتباط هستیم.
وی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های مجموعه شهر و کشور در حوزه نماز جمعه، جذب نسل نوجوان و جوان به نماز جمعه است.
این مسئول افزود: حضور نسل جوان در مجموعه اجتماعات مذهبی، دارای آمار مناسبی نیست و باید تلاش کنیم تا بستر مناسبی برای جذب و حضور نسل سه و چهار انقلاب در نمازجمعه را فراهم نماییم.
وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های جدی ستاد نماز جمعه قزوین، فضاسازی لازم در راستای جذب نسل نوجوان و جوان به نمازجمعه است تا بتوانیم از جوان بودن آمار جمعیتی کشورمان به خوبی بهره ببریم.
شفیعی‌شاد ادامه داد: نماز جمعه قزوین به نسبت استان‌های دیگر شرایط بهتری در حوزه حضور جوانان به نماز جمعه دارد؛ اما در مقایسه با آمار مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی با بیان این‌که تحول در ساختار نماز جمعه باید سریع‌تر صورت بگیرد، گفت: ما باید با ساختار و شرایط روز و زمان پیش برویم؛ با نگاه دهه 60 و 70 نمی‌توان در دهه 90 کار کرد و باید این قلب تپنده شهر، احیاگر شهر باشد.
این مسئول در پایان با بیان این‌که هدف اصلی ستاد، رشد کیفی و کمی نماز جمعه است، اظهار کرد: چند هفته است که در نماز جمعه قزوین مطابق با معیارهای علمی نظرسنجی‌های مختلف از مردم صورت می‌گیرد تا آمار مناسبی از وضعیت فضای نماز جمعه در حوزه فضاسازی، اجرا، فضای عمومی و سرمایش و گرمایشی به دست آوریم.

captcha