هیئت‌های مذهبی پرچمداران فرهنگی هستند/ چهاردهمین دوره نمایشگاه عطر سیب افتتاح شد
کد خبر: 3532504
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

هیئت‌های مذهبی پرچمداران فرهنگی هستند/ چهاردهمین دوره نمایشگاه عطر سیب افتتاح شد

گروه جامعه: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در آئین افتتاحیه چهاردهمین دوره از نمایشگاه عطر سیب با اشاره به تاثیر گذاری هیئت‌های مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه گفت: هیئت‌های مذهبی قدرت‌های نرم نظام و پرچمداران فرهنگی ما در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مجتبی عبدالهی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در آئین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه عطر سیب با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس و جان فشانی‌های شهدا از افتتاح رسمی این دوره از نمایشگاه عطر سیب گفت: چهاردهمین دوره نمایشگاه عطر سیب امروز به طور رسمی افتتاح شد این درحالی است که این نمایشگاه چند سالی است با شور و هیجان خاص برگزار می‌شود و ما سعی می‌کنیم امسال نیز این شور و هیجان را افزایش دهیم.

وی با اشاره به جزئیات چهاردهمین دوره نمایشگاه عطر سیب افزود: این نمایشگاه امسال در 240 غرفه و با حضور 110 صنف فعالیت می‌کنند در این نمایشگاه بیش از 5 هزار قلم کالا با تخفیف‌های 20 الی 40 درصدی و در وسعت 21 هزار متر مربع به هیئات، مساجد و حسینیه‌ها برای تامین بخشی از مایحتاج خود خدمت رسانی می‌کنند.

عبدالهی در ادامه با تاکید بر اینکه در این دوره از نمایشگاه عطر سیب توجه ویژه‌ای به بحث‌های فرهنگی شده است گفت:ما در سال جاری شورای سیاستگذاری عطر سیب را راه اندازی کردیم و مصمم هستیم که هر ماه بتوانیم در موضوع عطر سیب جلسات این شورا را برگزار کنیم. در این شورا تلاش می‌کنیم بحث‌هایمان را به سمت فرهنگی در مورد نمایشگاه عطر سیب جهت دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته امیدوارم بتوانیم موضوعات فرهنگی در نمایشگاه عطر سیب گسترش دهیم و در این زمینه اثرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان و همچنین ماه محرم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری در کشور هستیم افزود: در این دو ماه آمار بزهکاری و مراجعات به دستگاه‌ها قضائی به شدت کاهش پیدا می‌کند این در حالی است که در این ایام خاص توجه به مسائل مذهبی و دینی افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری در سطح جامعه می‌شود.

عبدالهی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم که در طول سال بتوانیم آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری را کاهش دهیم گفت: باید با برنامه ریزی کاری کنیم در 12 ماه سال بتوانیم آسیب‌های اجتماعی و موضوعاتی از جمله طلاق و بزهکاری را در جامعه با بهرگیری از آموزه‌های مذهبی کاهش دهیم. لذا اعتقاد دارم که هیئت‌های مذهبی قدرت‌های نرم نظام و پرچمداران فرهنگی ما هستند که اگر به آنها اعتقاد داشته باشیم می‌توانیم ناهنجاری‌ها را کاهش و فعالیت‌های فرهنگی خوبی را شاهد باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه 19 هزار هیئت مذهبی در سطح شهر تهران فعالیت‌ می‌کنند گفت: باید فعالیت‌های این کارگاه‌های فرهنگی را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها ارتقاء دهیم.شهرداری تهران آمادگی این را دارد که بیش از گذشته در خدمت هیئت‌های مذهبی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی باشد و ما آمادگی این را داریم که هر کار و کمکی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی اثر گذار است را حمایت کنیم.

عبدالهی با بیان اینکه کارهای فرهنگی می‌تواند در جامعه اثر گذاری بسیاری داشته باشد افزود: این فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند با در بهر گرفتن موضوعات کوچک جامعه که در یک مجموعه بسیاری بزرگ اثر گذار می‌شوند آثار مثبتی به جای بگذارد و این فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند باعث کاهش موضوعات آسیب زا و هدایت آنها به سمت صحیح شود.

وی در پایان این مراسم با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی آمادگی این را دارد که گزارشی را از پیاده روی اربعین به شورا شهر و مردم ارائه بدهد در این موضوع قریب به 15 هزار نفر به مردم خدمت رسانی می‌کنند و شهرداری تهران این آمادگی را دارد که پیرامون این موضوع با توجه به دستورات مقام معظم رهبری گزارش را ارائه دهد.

captcha