پيام محرم، زندگی صحيح در مسير دین است/ هیئات برای کاهش آسیب اقدام کنند
کد خبر: 3532523
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
حجت‌الاسلام خاموشی:

پيام محرم، زندگی صحيح در مسير دین است/ هیئات برای کاهش آسیب اقدام کنند

گروه جامعه: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه پیام محرم زندگی صحيح در مسير وحی و مسير اوليا دین است، گفت: اگر هر هيئاتی بتواند با ترويج فرهنگ دینی و آشنايی افراد با وظایف خود در خانواده از جمله پدر و مادر و فرزند، از 5 طلاق جلوگيری كند، اين آمار به طور قابل ملاحظه كاهش خواهد يافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در افتتاحیه چهاردهمین دوره از نمایشگاه «عطر سیب» با اشاره به دو موضوع مسئولیت‌پذیری و ماموریت اجتماعی گفت: اگر اوراق تاریخ را ورق بزنیم و به روایات و مقاتل سری بزنیم این حقیقت را در می‌یابیم که امام حسین(ع) می‌توانست مردی با تقوا، با ایمان، اسوه، نمونه، پاک و معصوم باشد حتی اگر در برابر کفر به شهادت نمی‌رسید.

وی با اشاره به سخنی از امام حسین(ع) در خصوص مسئولیت‌پذیری اجتماعی ایشان گفت: ایشان در خصوص اینکه چرا به کربلا آماده است، می‌فرمایند، اراده کرده‌ام که امر به معروف و نهی از منکر کنم و راه جدم رسول خدا(ص)، را پیش بگیرم. این حرکت امام حسین(ع)، تلالو اقدام یک انسان کامل و معصوم برای ایفای نقش مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: این مسئولیت‌پذیری اجتماعی است که امروز به ما می‌فهماند چرا رهبری بارها بر مقاومت تاکید می‌کنند. در حالی که خیلی‌ها می‌گویند چرا باید مقاومت کرد و در زمان امام حسین(ع)، هم خیلی‌ها تصمیم داشتند ایشان را از راهشان منحرف کرده و  او را از هدفشان بازدارند.

‌‌خاموشی ‌با بيان اين كه خط سير امام حسين (ع) همان نقش جهاد امروز است، افزود: اسلام با پيامبر عظيم الشأن آغاز و با امام حسين تداوم يافت و در زمان كنونی می‌‌خواهند اين خط در صحنه جهانی به انحراف بكشند. امام حسین(ع)، با رشادت خوب برای جامعه اسلامی یک پیام را به ارمغان آوردند و آن این بود که دین اسلام در خط سرخ شهادت حرکت می‌کند و مسلمان واقعی کسی است که در این مسیر قدم می‌گذارد.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام امروز تلاش می‌کنند که مسلمانان از این خط خارج شوند، لذا باید تلاش کنیم که جریان عاشورا و امام حسین(ع)، تا انتهای اربعین به طور جدی پاس داشته شود. لذا پياده‌روی أربعين نقش تعیین كننده‌ای در آيين و روش دينی ما ايفا می‌كند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اين كه در جهان امروز‌ ‌برخی از پيام‌های محتوايی زيارت عاشورا درم می‌يابيم، گفت:‌ امروزه در پس پرده‌ها، دشمنی‌ها آشكار شده و در مقابل حق صف آرايی‌شده است.

خاموشی با اشاره به مسئوليت‌های اجتماعی گفت: هيات‌های مذهبی امت امام و ولی فقيه هستند و اين در حالی است كه اگر رهبر امت از آسيب‌های اجتماعی موجود ناراحت است، اين مردم هستند كه بايد برای رفع آن تلاش كنند.

وی با بيان اين كه حدود ١٦٧هزار طلاق در طول سال ثبت می‌شود، افزود: اگر هر هياتی بتواند با ترويج فرهنگ و آشنايی افراد با وظایف خود در خانواده از جمله پدر و مادر و فرزند، از 5 طلاق جلوگيری كند، اين آمار به طور قابل ملاحظه كاهش خواهد يافت. برای كاهش آسيب‌ها نبايد منتظر سازمان‌ها باشيم و امت بايد خودشان اقدام كنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به پیام محرم گفت: پيام محرم، زندگی صحيح در مسير وحی و مسير اوليا دین است. لذا اگر پیام عفاف و حجاب، کمک به نیازمند، ظلم‌ستیزی، تهجر و تمامی پیام‌های عاشورا را از واقعه کربلا می‌گیریم به خاطر این است که باید در مسیر امام قدم برداریم.  

گفتنی است در این مراسم از سه کتیبه جدید با موضوعات فرهنگی و امام حسین(ع)، رونمایی شد.

captcha