کاهش آسیب‌ها و جرایم در ماه محرم نشان از مقاومت دارد
کد خبر: 3532532
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
چمران:

کاهش آسیب‌ها و جرایم در ماه محرم نشان از مقاومت دارد

گروه جامعه: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کاهش میزان جرایم در ماه‌های محرم، صفر و رمضان گفت: اگر راه و مکتب امام حسین(ع)، را دنبال کنیم به پیروزی‌های بزرگی در جهان اسلام خواهیم رسید.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه عطر سیب که در محل بوستان ولایت تهران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسب هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس به کاهش میزان جرایم در ماه‌های محرم و صفر و رمضان اشاره کرد و گفت: کاهش جرایم دراین ماه‌ها به معنای افزایش مقاومت است.

وی افزود: ما درس مقاومت را از عاشورا گرفته‌ایم و شاهد این مثال هم قیام پانزده خرداد سال 42 و نخستین راهپیمایی طولانی کشور است‌.

چمران ادامه داد: اینکه امام راحل فرمودند هر چه داریم از محرم و صفر است کاملا درست است در واقع نه تنها ما که کل دنیای اسلام ظفرمندی‌های خود را از مکتب امام حسین (ع) دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: به طور حتم اگر راه و مکتب امام حسین(ع)، را دنبال کنیم به پیروزی‌های بزرگی در جهان اسلام خواهیم رسید تا در نهایت منتقم خون شهدای کرب‌وبلا حضرت مهدی(عج)، ظهور کنند و جهان را پر از عدل و داد کنند.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، نیز در حاشیه این مراسم طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: این توفیق به همکاران ما در مجموعه شهرداری تهران داده شده است که هر سال نمایشگاه عطر سیب را در آستانه ماه محرم برگزار کنیم تا همه هیئت‌های مذهبی سطح شهر تهران این فرصت را پیدا کنند که از این نمایشگاه استفاده کنند.

وی افزود: در جریان نمایشگاه عطر سیب تجهیزات و امکانات مورد نیاز هیئت‌های مذهبی برای پشتیبانی و پذیرایی و همچنین امکانات فرهنگی از بعد محتوایی و تولیدات جدید برای بزرگداشت ایام محرم در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

قالیباف ادامه داد: امسال چهاردهمین دوره نمایشگاه عطر سیب برگزار می‌شود تا همه هیئت‌ها پیش از آغاز ماه محرم از این امکان بهره‌برداری کرده و برای برگزاری یک سوگواری خوب در ماه محرم آماده شوند.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌‌های مختلف در داخل شهر و همچنین برگزاری نمایشگاه مطبوعات در مصلی تهران گفت: مجموعه مدیریت شهری نمایشگاه شهر آفتاب را احداث کرده است تا نمایشگاه‌هایی با جمعیت بیش از 200 هزار نفر در داخل شهر برگزار نشود؛ در این زمینه جلساتی نیز با وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت برگزار شده تا از این طریق بتوانیم اهداف اساسی خود به منظور کاهش آلودگی هوا، ترافیک و مزاحمت‌های شهری را محقق کنیم و نمایشگاه شهر آفتاب رونق بگیرد.

وی تصریح کرد: قرار است نمایشگاه‌های با جمعیت بالای 200 هزار نفر حتما در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود، همانطور که نمایشگاه کتاب نیز در این محل برگزار شد.
captcha