چاپ قرآن به روایت‌های مختلف در قاهره بررسی شد
کد خبر: 3532786
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

چاپ قرآن به روایت‌های مختلف در قاهره بررسی شد

گروه بین‌الملل: هیئتی از انجمن ملی اهتمام به چاپ و نشر قرآن و سنت نبوی کویت در دیدار با «احمد الطیب»، شیخ الازهر، راه‌های همکاری در زمینه چاپ قرآن به روایت‌های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

چاپ قرآن به روایت‌های مختلف در قاهره بررسی شد

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، احمد الطیب، شیخ الازهر در این دیدار ضمن خوشامدگویی به این هیئت کویتی، از چاپ قرآن کریم به روایت‌های مختلف استقبال و آمادگی کامل مرکز اسلامی الازهر برای بازنگری و نظارت بر قرآن‌های که به روایت‌های مختلف چاپ می‌شوند را اعلام کرد.

طرفین در این دیدار توافق کردند که انجمن ملی اهتمام به چاپ و نشر قرآن و سنت نبوی کویت کار چاپ قرآن به روایت‌های مختلف را آغاز کند به‌طوری که هر روایت در یک نسخه مجزا قرار گیرد و مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر نیز کار بازنگری و تأیید این قرآن‌ها را انجام دهد.

«فهد الدیحانی»، دستیار معاون وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت، «ولید العلی»، امام و خطیب مسجد جامع کویت، «سعاد عبدالوهاب»، رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه کویت، «عبدالعزیز البشر»، مشاور سفارت کویت در قاهره و «محی‌الدین عفیفی»، دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر از اعضای حاضر در این دیدار بودند.

یادآور می‌شود، انجمن ملی اهتمام به چاپ و نشر قرآن کریم و سنت نبوی کویت، نخستین انجمن مستقل در زمینه چاپ قرآن است که در سال 2011 میلادی و با نظارت وزارت اوقاف و امور اسلامی تأسیس شد و نخستین انجمن در سطح کشورهای اسلامی و عربی به‌شمار می‌آید که به چاپ قرآن به روایت‌های مختلف اقدام خواهد کرد.

نشر علوم، مطالعات و پژوهش‌های قرآنی و برطرف کردن نیازهای مسلمانان کویت و کشورهای مختلف جهان از چاپ قرآن و کتب اسلامی و ترجمه ‌آن‌ها به زبان‌های مختلف از اهداف این انجمن است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۱:۰۰
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
پسندیدم
captcha