استقبال از نمایشگاه هنرهای اسلامی «پنسیلوانیا»
کد خبر: 3532819
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

استقبال از نمایشگاه هنرهای اسلامی «پنسیلوانیا»

گروه بین‌الملل: نمایشگاه هنرهای اسلامی که تابستان امسال در موزه شهرستان «باکس» در «پنسیلوانیا»ی آمریکا برگزار شد؛ با استقبال جوانان غیرمسلمان روبه‌رو بود، به طوری که از هر شش بازدیدکننده، پنج نفر غیرمسلمان بودند.

استقبال از نمایشگاه هنرهای اسلامی «پنسیلوانیا»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «mix96»، نمایشگاه هنرهای اسلامی که تابستان امسال در موزه شهرستان «باکس» در پنسیلوانیای آمریکا آغاز به کار کرده بود، به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.
در حاشیه این نمایشگاه که 9 هزار بازدید‌کننده داشت، علاوه بر نمایش هنرهای سنتی، برنامه‌هایی نیز جهت آشنایی بازدید‌کنندگان با ادبیات، شعر، سفالگری، نقاشی و خطاطی اسلامی اجرا شد.
در این نمایشگاه آثاری از «رضوان بیگ»(تدوین‌گر و محقق در زمینه نسخ اسلامی) و نیز آثاری از موزه «بریتیش»، موزه «هورنیمن» و موزه‌های دیگر لندن به نمایش گذاشته شد.
ریچارد دی پیر، مدیر موزه باکس گفت: بازدیدکننده‌ها اکثرا از رده سنی جوانان بودند و در مقایسه با دو سال گذشته تنوع بیشتری داشت، به طوری که از هر شش نفر بازدیدکننده، پنج نفر غیر مسلمان و یک نفر از مسلمانان بود.
وی گفت: برگزاری نمایشگاه در شهرستان باکس که بیش از هفت درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهد، با نمایش آثار اسلامی بیشتر ادامه داشته و برنامه‌های جدیدی به آن افزوده خواهد شد.
دی پیر اظهار کرد: قرار دادن بحران خاورمیانه در بافت تمدن 1300 ساله اسلامی و وارد کردن آن در هنرهای اسلامی بیش از گذشته می‌تواند به فرهنگ دنیا کمک کند.
captcha