مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) از مسابقات کشوری پیشی می‌گیرد
کد خبر: 3532834
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) از مسابقات کشوری پیشی می‌گیرد

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم استقبال بی‌نظیر حافظان و قاریان از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) را نشانه پیشی گرفتن این مسابقات در سطح کشور از سایر برنامه‌ها و مسابقات دولتی و کشوری دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا)، ایرنا نوشت: مهدی قره شیخلو گفت: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) یکی از مسابقاتی است که از نظر کمیت و کیفیت و همچنین از نظر اجرایی بسیار موفق عمل کرده است. چون استقبال خواهران در مسابقات امسال سه برابر سال گذشته بوده در حالی که تبلیغاتی هم صورت نگرفته است.
وی افزود: این مسابقات با گذشت 10 سال به بلوغ رسیده و جای خود را در مسابقات باز کرده و بسیاری از حافظان و قاریان قرآن در چنین مقطع زمانی منتظر برگزاری این مسابقات هستند.
این قاری قرآن اضافه کرد: مدیریت کردن پنج هزار نفر و پذیرایی از این شرکت کنندگان کار ساده ای نیست و ستاد اجرایی و پشتیبانی این مسابقات کار پرحجمی را برای برگزاری پشت سر گذاشته اند و این مسابقات از برنامه های بی نظیر مردمی است که قطعا بسیاری از مسابقات و برنامه های دولتی را پشت سر گذاشته و می گذارد.
قره شیخلو با اشاره به میزان جوایز و هدایای این مسابقات که از سوی نیکوکاران تامین می شود، اظهار کرد: توسعه کارهای مردمی خیلی سریع صورت می گیرد و مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) از جمله این برنامه های مردمی است.
وی برگزاری اینگونه مسابقات را از ظرفیت های مردمی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح کشور دانست و افزود: این مسابقات با توجه به استقبال شرکت کنندگان و میزان جوایز آن، نشانگر ظرفیت مردمی در این زمینه است.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم همچنین گفت: کسانی که خدا به آنان تمکن مالی داده تا برای قرآن هزینه کنند، ظرفیتی است تا بدون هزینه کردن ریالی از سوی دولت، ترویج فرهنگ قرآن میان نوجوانان و جوانان فراهم شود.
وی تاکید کرد: اگرچه بیش از پنج هزار و 200 خواهر حافظ و قاری شرکت در دهمین دوره از مسابقات بخش خواهران شرکت کردند ولی بسیاری نیز علاقه مند به حضور در این مسابقات بودند که به دلایلی موفق به حضور نشدند وگرنه جمعیتی بالغ بر 10 هزار نفر شرکت می کردند.
بخش خواهران دهمین دوره از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) پس از یک هفته جمعه گذشته با معرفی برترین های هفت رشته در دو مقطع سنی به کار در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) به کار خود پایان داد.
در این مراسم که با پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی آغاز شد، از نفرات برتر با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، حجت الاسلام سیدمرتضی میرکتولی دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن امام علی(ع) و جمع کثیری از علاقه مندان به قرآن تجلیل شد.
در این دوره از مسابقات که در رشته های حفظ کل، 20 جزء، 10 جزء، پنج جزء، دو جزء، قرائت و ترتیل در دو مقطع زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار شد بیش از 260 شرکت کننده از کشورهای خارجی و در رشته حفظ کل 505 نفر، حفظ 20جزء 525 نفر، حفظ 10جزء هزار و 175 نفر، حفظ پنج جزء هزار و 346 نفر، حفظ 2جزء هزار و 278 نفر و قرائت تحقیق و ترتیل 297 نفر شرکت کردند.
جوایز این مسابقات شامل لوح تقدیر و هدایای نقدی از 30 میلیون تا شش میلیون ریال بود و به شرکت کنندگانی که موفق به کسب حد نصاب (85 امتیاز) شدند، مبالغی اهدا شد.

captcha