جنگ نرم و تأثیر قلم/ عهدی که تا ابد پابرجاست
کد خبر: 3532903
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸

جنگ نرم و تأثیر قلم/ عهدی که تا ابد پابرجاست

گروه جهاد و حماسه: مراسم بزرگداشت خبرنگاران دوران دفاع مقدس با حضور رئیس سابق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد. در این مراسم در رابطه با جنگ نرم و نقش رسانه سخنانی بیان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم بزرگداشت خبرنگاران دوران دفاع مقدس امروز، چهارم مهرماه در محل پاتوق خبر با حضور عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین صدا و سیمای جمهوری اسلامی،  سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد برگزار شد.
ضرغامی در این مراسم به ضرورت یافتن مسئله در جامعه اشاره کرد و گفت: مدیران امروز باید توانایی یافتن مسئله را داشته باشند، شهید مطهری یکی از بهترین مسئله‌یابان تاریخ بوده است،‌ تمام کتاب‌هایی که این شهید بزرگوار نوشته‌اند دقیقاً برای امروز و این دوره است. تمام کتاب‌های شهید مطهری و همه سخنرانی‌های او بر اساس یافته‌ و مسئله‌‌یابی‌های او بود.
وی افزود: چندی پیش علی مطهری، فرزند شهید مطهری، به من خبر چاپ کتاب‌های جدید شهید مطهری را داد و گفت سه جلد 26، 27 و 28 مجموعه آثار شهید مطهری چاپ شده است. من به همه پیشنهاد می‌کنم این کتاب‌ها را حتماً بخوانند، این کتاب‌ها در رابطه با سوره‌های آخر قرآن است و تمام مسائل مطرح شده برای این دوره و زمانه بوده و کاملاً کاربردی است.
در ادامه این مجلس، سردار نقدی درمورد اهمیت رسانه در جنگ نرم بیان کرد: امروز جنگ، جنگ رسانه‌ها است. روزی که اسلحه و گلوله کاری پیش نبرد، دشمن به رسانه و ظاهرسازی پناه می‌برد و امروز شاهدیم که گلوله دشمن کاری نمی‌کند و دشمن به ظاهرسازی پناه برده است و از طرف دیگر اقتصاد خود را نیز به دلیل جنگ‌افروزی‌ها از دست داده است.
وی افزود: امروز دشمن به فریب دادن مردم پناه برده است و جنگ را به سمت جنگ نرم و جنگ قلم‌ها کشانده و می‌بینیم که ما در این عرصه نیز تواناتر هستیم؛ چراکه آن‌ها سال‌ها برای یک فیلم وقت و هزینه می‌گذارند تا فیلم اسلام‌هراسانه تولید کنند و ما با یک کلیپ چند ثانیه‌ای تمام دسیسه‌های آن‌ها را به باد می‌دهیم. لذا باید رسانه‌های ما آماده رویا‌رویی با دشمنان باشند.
شهره پیرانی، همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد با ذکر خاطره‌ای از این شهید در رابطه با رسانه در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس من در سنین پایین بودم و با این که در شهرهای مرزی زندگی می‌کردیم، اما این رسانه بود که اخبار جنگ را به مردم می‌رساند و آنچه که امروز من از جنگ به خاطر دارم یادگار تلاش خبرنگاران دوران دفاع مقدس بوده است. همسرم همیشه از خاطره‌ای که از دفاع مقدس داشت برای ما تعریف می‌کرد او می‌گفت یک شب دلم برای پدرم که در جنگ بود بسیار تنگ شده بود، عکسی از امام(ره) بر دیوار کاه‌گلی منزل ما بود، رفتم و آن عکس را گرفته و با امام(ره) درد و دل کردم، به امام گفت شما را به جدتان قسم می‌دهم، تو را به جد امام خمینی(ره) هرچه زودتر پدرم به خانه برگردد و همان لحظه بود که در باز شد و پدرم وارد خانه شد. این خاطره برای همسرم بسیار شیرین بود. امروز وقتی به گلزار شهدا می‌رویم به آرمیتا می‌گویم شهادت پدرت فرق داشت، اما شهادت این بزرگمردان باعث شد تا امروز ایران آزاد باشد.
بیژن نوباوه، خبرنگار دوران دفاع مقدس به نمایندگی از خبرنگاران آن دوران در سخنرانی گفت: اگر ما زنده مانده‌‍ایم و امروز در جامعه حضور داریم به معنای آن است که رسالت بزرگتری را خداوند بر دوش ما گذاشته است. روزی یکی از دوستانم به نام سیدحسین سیداحمدی از من پرسید که آیا به نظر تو کار ما و انقلاب ما درست بوده است، من پاسخ دادم به خداوند قسم اگر تمام دنیا در برابر انقلاب بایستند من یک‌تنه کنار امام(ره) و رهبری و انقلاب می‌ایستم و اکنون نیز نظرم تغییر نکرده و تا آخرین نفس پای عهد و پیمانم هستم و در خدمت انقلاب و مردم خواهم بود.
در این مراسم از خبرنگاران دوران دفاع مقدس؛ بیژن نوباوه، محمد رحمان نظام‌اسلامی، یعقوبی، مرتضی دهداری، محمودیان، محمد نوروزی، مرتضی خاکی، عربعلی هاشمی، منوچهر قلمچی، مشایخی، خدادادی، بهرام محمدی‌فر، شمشادی، چینجو، حمیدرضا ولی، احمد خادم‌المله، بهرام حسن‌زاده، اصغر صحرایی، سعید علامیان، گودینی، فریدونی، مصیب نعیمی، جیرانی، ساسان معیری، علیرضا عابدی و خالقی تقدیر به عمل آمد.
captcha