سهم اندک قرآن در مجالس عزاداری هیئت‌های مذهبی
کد خبر: 3532988
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

سهم اندک قرآن در مجالس عزاداری هیئت‌های مذهبی

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: سهم قرآن در مجالس عزاداری هیئت‌های مذهبی ضعیف است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد در همایش عاشورائیان اظهار کرد: وقتی در زمان پیامبر اکرم(ص) مردم خواستند از تلاش‌های ایشان قدردانی کنند، پیامبر (ص) اجر و مزد خود را دوستی و محبت مردم نسبت به اهل‌بیت(ع) قرار داد، لذا می‌طلبد ما اهل‌بیت را دوست داشته باشیم و محبت و مودت آنها را در دلهای‌مان تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه تنها توقع پیامبراکرم(ص) از امت محبت اهل‌بیت(ع) بود، افزود: در احادیث و روایات آمده است که اگر کسی با حُب آل رسول از دنیا برود، آمرزیده می‌شود؛ مگر این‌که حق‌الناسی بر گردن او باشد. دوستی اهل‌بیت پیامبر باعث می‌شود انسان با ایمانِ کامل شده از این دنیا برود، ملک‌الموت در حین گرفتن جان او مژده بهشت به او می‌دهد، همین‌طور نکیر و منکر به او مژده بهشت می‌دهند، خداوند قبر چنین کسی را محل زیارت ملائکه قرار خواهد داد.
روحانی‌نژاد اضافه کرد: در مقابل اگر کسی با دشمنی پیامبر و اهل‌بیت(ع) از دنیا برود، روز قیامت می‌آید در حالی‌که در پیشانی او نوشته شده او از رحمت خدا مؤبوس و به‌دور است.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) یک ظرفیت و یک سرمایه اجتماعی است، گفت: دشمن با توجه به اینکه به اهمیت مجالس عزاداری امام حسین(ع) پی برده، لذا در مسیر برگزاری این شعائر دینی مشکل ایجاد می‌کند که ما وظیفه داریم از این سرمایه معنوی صیانت کنیم و اجازه ندهیم دشمن خدشه‌ای به این عزاداری‌ها وارد کند.
 وی ادامه داد: دشمن چون به توانمندی این مجالس پی برده، لذا به‌دنبال خاموش کردن این جریان است و در این راستا عاشورا را به‌گونه‌ای معرفی می‌کند که افراد بگویند این حادثه با عقل و منطق سازگار نیست و این درحالی است که قیام امام حسین(ع) مملو از عقلانیت و منطق است.
روحانی‌نژاد ادامه داد: دشمن از شهادت که ریشه در عاشورا دارد و مهدویت که ریشه در انتطار دارد و همچنین ولایت فقیه به‌عنوان قدرت‌های نرم انقلاب اسلامی بسیار واهمه دارد، لذا ما وظیفه داریم معارف و مکتب اهل‌بیت(ع) را به مردم معرفی کنیم.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی گفت: به برکت این مجالس و محافل عزاداری امام حسین(ع) و مساجد است که دینداری مردم تقویت می‌شود، لذا هیئت‌های مذهبی و مداحان باید از اشعاری استفاده کنند که منجر به بالا رفتن معرفت دینی در مخاطب شود.
وی با تاکید بر اینکه محتوای مداحی‌ها و اشعار در مجالس عزاداری امام حسین(ع) نباید منفعل و آزاردهنده باشد، اظهار کرد: وهابیون دو ایرادی که به عزاداری‌های ما وارد می‌کنند مسئله قرآن ونماز است که می‌طلبد قرآن و نماز به ویژه اقامه نماز ظهر عاشورا مورد توجه هیئت‌های عزاداری باشد.
روحانی‌نژاد با تاکید بر اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) باید همراه با نماز باشد تا پاسخی به وهابیت داده باشیم، تصریح کرد: در مجالس عزاداری امام حسین(ع) که در هیئت‌ها برگزار می‌شود باید به امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه شود به‌جای استفاده از تمثال ائمه باید از عکس شهدای منا و شهدای حرم و فرماندهان شهید استفاده شود.
وی سهم قرآن در مجالس عزاداری امام حسین(ع) در هیئت‌ها را تا حدودی ضعیف دانست و گفت: باید سهمی از این مجالس و محافل هم به قرآن داده شود.

captcha