پایان همایش «امام حسین(ع)» در عراق
کد خبر: 3533007
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

پایان همایش «امام حسین(ع)» در عراق

گروه بین‌الملل: ششمین همایش «امام حسین(ع)» ویژه شعائر و موکب‌های حسینی، دیروز، چهارم مهرماه، در استان «واسط» عراق به پایان رسید.

پایان همایش «امام حسین(ع)» در عراق

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل، ششمین همایش «امام حسین(ع)» ویژه شعائر و موکب‌های حسینی روزهای شنبه و یکشنبه، سوم و چهارم مهرماه سال جاری به همت آستان‌های مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) و با همکاری نمایندگی بخش هیئت‌ها و موکب‌های حسینی استان واسط و استان‌های جنوبی عراق در محل سالن اجتماعات استانداری واسط و در چارچوب استقبال از ماه محرم برگزار شد.
مراسم اختتامیه این همایش با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و پس از آن ثواب قرائت سوره فاتحه به ارواح طیبه شهدای عراق اهدا شد.
در ادامه، «سیدعلاءالدین الحسنی»، پیام آستان‌های مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) را قرائت کرد و «حاج ریاض نعمة‌ السلمان»، رئیس بخش شعایر، مواکب و هیئت‌های حسینی در عراق و جهان اسلام نیز ضمن سخنانی در این مراسم، هموارسازی مسیر برای رسیدن امت اسلام به حقوق و آزادی در تغییر را از نتایج نهضت مبارک حسینی دانست.
یادآور می‌شود، حرمین مطهر حسینی و عباسی همچنین در پیامی به مراسم افتتاحیه این همایش تأکید کردند: خطوط اصلی جامعه کربلایی را پیامبر اکرم(ص) تعریف و امام حسین(ع) آن را بنا نهاد و در جریان آن اساتید برجسته‌ای و در رأس آن‌ها حضرت عباس(ع) و افرادی همچون علی اكبر(ع)، زهير بن‌القين و حبيب بن‌مظاهر و سایر اصحاب جلیل‌القدر را تربیت نمود. این جامعه بخش‌های مختلفی دارد که یکی از بخش‌های آن، جهاد است. این موضوع را در ابتدای سخن مطرح مي‌کنيم تا در ابتدای مراسم یادی کرده باشیم از تمام دلیرمردانی که در میادین جهاد ایستادگی و پایمردی و شر تکفیریون داعشی را دفع می‌نمایند. تکفیریونی که قصد دارند با وجود ناپاکشان عراق را آلوده و مقدسات آن را مورد تعرض قرار دهند.
بخش دوم جامعه کربلایی، خدمت حسینی است و در این جامعه کسی جز افرادی که ولای حسینی دارند، راه ندارند و این خدمت به نوبه خود متنوع است.
سیدعلاء الموسوی، رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق نیز در پیامی به این همایش تأکید کرد که توجه به موضوع شعایر حسینی از اولویات و مسائل زیربنایی مذهب حقه تشیع است، به‌طوری‌که روایات متعددی در ارتباط با برپایی مراسم عزاداری امام حسین(علیه السلام) وجود دارد.
این مراسم شاهد سخنرانی شخصیت‌های متعددی بود و این شخصیت‌ها در سخنان خود بر تأمین نیازمندی‌های لازم برای برپایی مناسب و مطلوب مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان تاکید کردند.
همچنین، هیئت‌هایی از حرم‌های مطهر علوی، حسینی، امامین کاظمین و حضرت عباس(علیهم السلام) و استانداران استان‌های واسط و بابل در این همایش حضور داشتند و اجرای تواشیح و قرائت اشعار حسینی و اهدای تقدیرنامه به شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران برگزاری این همایش از جمله برنامه‌های آن بود.
captcha