برگزاری اجلاس بین‌المللی تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی در اصفهان
کد خبر: 3533055
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶

برگزاری اجلاس بین‌المللی تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی در اصفهان

گروه اجتماعی: با امضای تفاهم‌نامه بین استاندار اصفهان و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی در سال آینده، در اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در خصوص اجلاس بین المللی تجلیل از خادمان و پیر غلامان حسینی اظهار کرد: برگزاری این اجلاس کار خداپسندانه است و با توجه به ظرفیت های بالای دینی و فرهنگی و مذهبی اصفهان و رشادت های مردم این استان در دفاع مقدس، این اجلاس باید در این استان برگزار شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه دین باوری و عشق به امامان در مردم این استان ریشه عمیقی دارد، گفت: ۱۰ درصد زائران عتبات عالیات و۵۰ درصد زائران جمکران از اصفهان هستند.
وی اضافه کرد: ۷۲۰ امام زاده واجب التعظیم در اصفهان وجود دارد و عشق به اهل البیت در شهدای ما از طریق این امامزادگان نهادینه شده بود.
رسول زرگرپور با اشاره به اینکه اصفهان شهر قرآن و تدین است، اظهارداشت: بیش از ۲۰ مرکز مذهبی در استان اصفهان وجود دارد که مراسم های مذهبی بالای ۱۵ هزار نفر برگزار می کنند.
زرگرپور در ادامه گفت: افتخار می کنیم که مرجع عالیقدر آیت‌الله مظاهری در استان اصفهان هستند و وجود ایشان برای استان یک نعمت است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه به دلیل تدین مردم استان، نرخ آسیب های اجتماعی در اصفهان کمتر از متوسط کشور است، افزود: با افتخار پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از خادمان و پیر غلامان حسینی را در سال آینده برگزار خواهیم کرد و مطمئنا هیئت های مردمی استقبال خوبی از آن خواهند داشت و مسئولین نیز به دلیل عشقی که به امام حسین(ع) دارند حمایت خواهند کرد.
گفتنی است با امضای تفاهم نامه بین استاندار اصفهان و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از خادمان و پیر غلامان حسینی سال آینده، در اصفهان برگزار خواهد شد.
اجلاس بین‌المللی تجلیل از خادمان و پیر غلامان حسینی هر ساله ۱۰ روز قبل از ماه محرم آغاز خواهد شد و توسط رسانه ی ملی به معرفی نوع عزاداری شهرهای مختلف می پردازد و فرصتی برای معرفی شهر برگزار کننده ی اجلاس خواهد بود
captcha