بررسی وضعیت گنبد تالار قرآن همدان به زودی آغاز می‌شود
کد خبر: 3533172
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
معاون شهردار همدان:

بررسی وضعیت گنبد تالار قرآن همدان به زودی آغاز می‌شود

معاون شهردار همدان از آغاز بررسی وضعیت گنبد تالار قرآن همدان خبر داد و گفت: نگهداری پروژه تالار قرآن همدان پرهزینه بوده و باید درآمدزایی لازم برای پروژه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: موسی رسولی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان اظهار داشت: هشت سالن‌ پروژه تالار قرآن در حال آماده‌سازی است که تجهیز سه سالن 700 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه تجهیز مابقی سالن‌ها در توان مالی شهرداری همدان نیست، افزود: وضعیت فعلی پروژه به گونه‌ای است که می‌توان تالار قرآن همدان را افتتاح کرد.
رسولی با بیان اینکه این پروژه 11 سال برای اجرای زمان برده است، عنوان کرد: ورود افرادی غیر از شهرداری برای مدیریت این پروژه لزومی ندارد و شهرداری به اندازه کافی توان لازم را برای مدیریت این پروژه دارد.
وی با بیان اینکه تالار قرآن همدان دارای 14 هزار مترمربع زیربنا بوده و نگهداری آن پرهزینه است، اظهار داشت: باید منابع مالی و درآمد برای این پروژه ایجاد شود تا بتوان آن را مدیریت کرد در غیر این صورت هزینه‌هایی را برای شهرداری همدان تحمیل می‌کند.
معاون فنی و عمرانی شورای شهر همدان درباره وضعیت گنبد تالار قرآن همدان گفت: قرار شد قراردادی منعقد شود تا تیم کارشناسی قرارگاه خاتم‌الانبیا برای بررسی وضعیت سازه اقدامات لازم را اجرایی کند که این قرارداد در همین روزها از سوی فرمادهی قرارگاه امضا می‌شود.
وی افزود: پس از امضای قرارداد کارشناسان قرارگاه در شهر همدان برای بررسی وضعیت پروژه مستقر می‌شوند تا در صورت نبود مشکل در سازه، دستور را برای پوشش اعلام کنند.
رسولی با اشاره به اینکه در نبود مشکلاتی در سازه، سه تا پنج ماه زمان برای پوشش نیاز است، عنوان کرد: اگر سازه آسیب زیادی ندیده باشد اقدامات لازم برای پوشش گنبد از سوی شهرداری همدان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرداری همدان بدون پولی برای اجرای پروژه‌ها و انجام عملیات عمرانی است، تصریح کرد: تعهدی برای پروژه‌های عمرانی کار کرده ولی انتظار می‌رود شهرداری همدان بودجه‌های عمرانی را تخصیص دهد.

captcha