گفت‌وگو‌ی اسلام و مسیحیت آغاز شد/ رونمائی از ترجمه «زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در ایران»
کد خبر: 3533179
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
در مسکو؛

گفت‌وگو‌ی اسلام و مسیحیت آغاز شد/ رونمائی از ترجمه «زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در ایران»

گروه بین‌الملل: دهمین دور گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدکس صبح امروز، پنجم مهرماه، با حضور هیئتی از ایران در کلیسای ارتدکس مسکو آغاز شد.

آغاز گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت در مسکو/ رونمایی از ترجمه «زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در ایران»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین افتتاحیه این دوره از گفت‌وگوها با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با قرائت پیام اسقف اعظم کریل توسط پولیت فیو فان، اسقف اعظم قازان و تاتارستان، آغاز شد.
دهمین دور گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدکس به مدت دو روز ادامه دارد و به میزبانی کلیسای ارتدکس روسیه با عنوان «نقش اسلام و مسیحیت ارتدکس در برقراری صلح عادلانه و پایدار» برگزار شده است.
در این نشست ابراهیمی‌تركمان، رئیس هیئت ایرانی، آیت‌الله تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، آیت‌الله بهشتی، عضو خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدی، رئیس سازمان سمت، محسن اسماعیلی، عضو خبرگان رهبری و فاطمه طباطبایی، استاد دانشگاه و رئیس پژوهشگاه عرفان سخنرانی می‌کنند.
رونمایی از ترجمه روسی «زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در ایران»
در این دور از گفت‌وگوها 20 مقاله علمی ارائه می‌شود و در نخستین روز این رویداد دینی از ترجمه روسی کتاب «زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در ایران» رونمایی شد.
بنا بر اعلام این خبر، گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدکس به مدت 20 سال است که هر 2 سال یک‌بار با هدف درک متقابل اسلام و مسیحیت ارتدکس از یکدیگر و توسعه ارتباط و همکاری میان ادیان در حل مسائل مشترک بشری با حضور شخصیت‌های بلند‌پایه در ایران و روسیه برگزار می‌شود.
captcha