اطلاع‌رسانی درستی از آموزش‌های آنلاین قرآن صورت نمی‌گیرد/ تدوین سند آموزش‌های آنلاین
کد خبر: 3533321
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
خوراکیان:

اطلاع‌رسانی درستی از آموزش‌های آنلاین قرآن صورت نمی‌گیرد/ تدوین سند آموزش‌های آنلاین

گروه فضای مجازی: معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: یکی از اشکالاتی که در حوزه آموزش‌های آنلاین قرآن صورت می‌گیرد، این است که اطلاع‌رسانی درستی از این اتفاقات صورت نمی‌گیرد و انتظار می‌رود رسانه‌ها و صداوسیما خارج از آن نگاه تجاری در حوزه تبلیغات حمایت‌های لازم را در اطلاع‌رسانی این گونه آموزش‌ها که در فضای مجازی ارائه می‌شود، داشته باشند تا مردم بتوانند به این امکانات دسترسی داشته باشند.

امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،با اشاره به موضوع تولید محتوای دینی و قرآنی در فضای مجازی اظهار کرد: مهم‌ترین مسأله‌ای که در شبکه ملی اطلاعات، پیام‌رسان داخلی و حتی پیوست فرهنگی اپراتورهای تلفن همراه به صورت مشترک دیدیم، متوجه شدیم این موضوعات ظرفیت لازم را برای تولیدمحتوای داخلی برای انتشار محتوای متناسب با فرهنگ اسلامی – ایرانی دارند. همچنین باید از حمایت‌های لازم برخوردار باشند تا از نظر فنی ظرفیت این تولید و توزیع را ایجاد کنند.

وی با اشاره به وضعیت آموزش‌های آنلاین قرآنی در فضای مجازی گفت: ما از آموزش مجازی دو موضوع را مدنظر قرار می‌دهیم که هر دو مهم است و به صورت جداگانه به آنها پرداخته‌ایم. اولین نگاه‌مان موضوع آموزش مجازی به معنای آموزش عموم مردم در مواجهه با فضای مجازی است، یعنی فرهنگسازی در حوزه سواد رسانه‌ای تعریف می‌شود و مردم خودشان به آن بلوغ و رشد لازم و آگاهی لازم رسیده باشند تا علی رغم فضاهای مثبت و منفی که در فضای مجازی شاهد هستیم، بتوانند آسیب‌های فضای مجازی را به حداقل برسانند و به نوعی از این فضا استفاده کنند که آسیب‌هایش به حداقل برسد و  از فرصت‌هایش بتوانند بیش از گذشته استفاده کنند.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: نگاه دوم‌مان به آموزش‌های آنلاین، آموزش‌ها در بحث‌های مختلف همچون آموزش قرآن است یعنی بتوانیم فضایی را برای آموزش قرآن در فضای مجازی ایجاد کنیم. همچنین برای هر دو نگاه، سندهای جداگانه‌ای را در دست تدوین داریم.

وی بیان کرد:  آموزش‌های آنلاین قرآن در کانال‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها به خوبی قابل مشاهده است و حتی ابتکارات و خلاقیت‌های بسیاری را شاهد هستیم. همچنین در این فضاها آموزش‌ها روند رشد را طی می‌کنند.

خوراکیان اظهار کرد: یکی از اشکالاتی که در حوزه آموزش‌های انلاین قرآن صورت می‌گیرد، این است که اطلاع‌رسانی درستی از این اتفاقات صورت نمی‌گیرد و انتظار می‌رود رسانه‌ها و صداوسیما خارج از آن نگاه تجاری در حوزه تبلیغات حمایت‌های لازم را در اطلاع‌رسانی این گونه آموزش‌ها که در فضای مجازی ارائه می‌شود، داشته باشند تا مردم بتوانند به این امکانات دسترسی داشته باشند.

captcha