علوم پزشکی باید با قرآن سنجیده شوند
کد خبر: 3533337
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

علوم پزشکی باید با قرآن سنجیده شوند

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اینکه قرآن بزرگترین سند دینی ما محسوب می‌شود، علوم پزشکی نیز باید با آن سنجیده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مهدی ابراهیمی  با تاکید براینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی باید به صورت جدی‌ با قرآن آشنا شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه قرآن بزرگترین سند دینی ما محسوب می‌شود، علوم پزشکی نیز باید با آن سنجیده شود؛ همانطورکه احادیث منتسب به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) با قرآن مورد سنجش قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه مباحث قرآنی در جامعه پزشکی از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی پرداختن به مباحث قرآنی به عنوان یک ضرورت احساس می‌شود؛ چراکه جامعه پزشکی با سلامت جسمی و رفتاری مردم در ارتباط است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هر چه دانشگاه علوم پزشکی بیشتر با مفاهیم قرآنی آشنا شود، خدمات بهتری را در جامعه ارائه خواهدکرد.
ابراهیمی افزود: می‌توان گفت قرآن و متون دینی مختص مذهب خاصی نیست بلکه سند جامعی است که همگی به آن پایبند هستند؛ بنابراین ضرورت آشنایی با قرآن از اهمیت خاصی برخوردار است و همان‌طور که قشر تحصیل‌کرده باید با مفاهیم قرآن آشنایی بیشتری داشته باشند، افرادی که در دانشگاه به تحصیل می‌پردازند و زمام مدیریتی دانشگاه در دست دارند نیز باید با قرآن آشنا باشند.
وی با بیان این مطلب که قرآن می‌فرماید: «هر کس نفس انسانی را احیا کند و حیات بخشد، گویا همه مردم را حیات و سلامتی بخشیده است»، خاطرنشان کرد: کسانی که به سلامت و احیای نفس افراد توجه دارند، باید نگاه یکسانی به جامعه داشته باشند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: جامعه پزشکی به همه افراد جامعه باید به عنوان انسان نگاه کند و برای بقا و سلامتی آنان بکوشد؛ بنابراین این نیاز احساس می‌شود که آشنایی بیشتر با قرآن صورت گیرد.
*بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور
ابراهیمی از برگزاری بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از 6 تا 9 مهر ماه خبر داد و افزود: این جشنواره در سه حوزه اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار می‌شود که دریچه مطلوبی برای آشنایی و نهادینه شدن قرآن در دانشگاه علوم پزشکی محسوب می‌شود.
وی با اعلام اینکه مراسم افتتاحیه این جشنواره هفتم مهرماه با حضور دکتر حسن قاضی‌هاشمی، وزیر بهداشت و درمان بعد از نماز مغرب و عشاء در تالار ابن‌سینا برگزار خواهد شد، عنوان کرد: حضور وزیر بهداشت و درمان در این جشنواره نشان‌دهنده اهمیتی است که وزارتخانه به مباحث قرآنی می‌دهد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان اضافه کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره 9 مهر ماه با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر پزشکیان برگزار خواهد شد که این امر نیز نشان از اهمیت مباحث قرآنی در نظام اجرایی کشور است.
ابراهیمی با بیان اینکه حدود 630 نفر در بخش شفاهی و باقی در بخش کتبی بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: در مجموع بین 600 تا 800 نفر شرکت‌کننده برای این جشنواره پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: از بین شرکت‌کنندگان این جشنواره در سطح کشور 70 استاد، 225 کارمند، 296 دانشجو در بخش‌های ترتیل، تحقیق در قرآن، حفظ کل قرآن و پنج، ده و بیست جزء قرآن، برگزیدگان نهایی کشوری هستند که این تعداد 28 نفر از اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد را شامل می‌شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: 30 داور برای بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نظرگرفته شده که از این تعداد 11 داور مشهدی و 19 داور از استان‌های قم، اصفهان، تهران و فارس و ... حضور خواهند یافت.
ابراهیمی در خصوص برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده برای این جشنواره، یادآور شد: دو برنامه جانبی تحت عنوان شبی با قرآن و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین و همچنین اجلاسیه عمومی 61 معاون دانشجویی فرهنگی و نیز حضور مسئولان وزارت‌ بهداشت در این جشنواره در نظر گرفته شده است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گیلان - بیمارستان لاهیجان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۰۹:۳۶
0
0
سهل انگاری و بی وجدانی دکتر ... در بیمارستان .... لاهیجان مادرم را به کشتن داد .
دکتر ....به دلیل اینکه بیماری که سن کمتری نسبت به مادرم داشت ( مادرم 60 سال داشت ) در صورتی که هنوز 24 ساعت از بستری شدن مادرم در بخش آی سی یو نگذشته بود ، با حال خیلی خیلی بد مادرم رو به بخش داخلی فرستاد و مادرم رو به کشتن داد . متاسفم برای بیمارستان 22 آبان لاهیجان که اینقدر جون آدمها براشون بی ارزشه .
captcha