کرامت و اعجاز واقعی اهل‌بیت(ع) را در مجالس محرم می‌بینیم
کد خبر: 3533360
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
مدیر پژوهشکده امام حسین(ع):

کرامت و اعجاز واقعی اهل‌بیت(ع) را در مجالس محرم می‌بینیم

کانون خبرنگاران نبأ: شفا و کرامت و اعجاز واقعی اهل‌بیت(ع) را در مجالس محرم می‌بینیم و روضه و اشک برای اهل‌بیت(ع) سبکی و نشاط می‌آورد و موجب رفع اخلاق‌های بد می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی وافی، مدیر پژوهشکده امام حسین(ع) و مؤسسه خانه خورشید قم با بیان اینکه ما به رکن احساسی شور و شعور نیازمندیم و باید از رکن فهم و عاطفه و احساس به درستی بهره گرفت گفت: با معرفت، فهم، شعور، عقلانیت، فکر و اندیشه شکل می‌گیرد و اگر جریان استدلال و اهل اندیشه بودن و فکر و آگاهی در هیئت‌های مذهبی ما بالا برود ما شاهد دعواها و اختلافات نخواهیم بود و یقینا جهت بالابردن این شعور و آگاهی کار، کار منبری است و هیئت‌هایی که سخنران محور نیستند، باخته‌اند.

وی با بیان اینکه نشستن در پای مناقب اهل‌بیت(ع) را دست کم نگیریم افزود: شفا و کرامت و اعجاز واقعی اهل‌بیت(ع) را در مجالس محرم می‌بینیم و روضه و اشک برای اهل‌بیت(ع) سبکی و نشاط می‌آورد و موجب رفع اخلاق‌های بد می‌شود.

نقش مداحان در ایجاد انقلاب روحی در مخاطبان

مدیر پژوهشکده امام حسین(ع) با اشاره به نقش مداحان در ایجاد انقلاب روحی در مخاطبان اظهار کرد: مداحان و ذاکرین امروز باید دردها را بدانند و سراغ اشعار خوب روز بروند و در مسائل اجتماعی و ارزش‌های انقلابی ورود پیدا کرده و با تأثیر‌گذاری خود نفس بزنند و همه باید به خاطر امام حسین(ع) نسبت به سال قبل خوش اخلاق‌تر باشیم.
وی با مطرح کردن این مسأله که برنامه‌های هیئت‌ها باید ترکیبی باشد افزود: در هیئت می‌توان به معرفی کتاب و کتاب‌خوانی، تشویق به مطالعه و برگزاری مسابقه کتابخوانی همراه با اهدای جوایز، پخش کلیپ، اجرای نمایش و سرودهای مذهبی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، فضاسازی هیئت‌ها از لحاظ نور،صدا و ... را نیز به جهت تاثیرگذاری بر مخاطب دربرنامه‌ها گنجاند و اجرا کرد.
مدیرمؤسسه خانه خورشیدقم در برنامه‌های هیئت تقسیم‌بندی کارها و مشارکت دادن دیگران را خواستار شد و گفت: در اوضاع اجتماعی امروز همه ما متهم به کم‌کاری هستیم.
رئیس دادگستری شهرستان شیروان با بیان اهمیت مدیریت در هیئت‌های مذهبی گفت: بر اساس تجربه، درگیری‌هایی که در بین برخی از هیئت‌های مذهبی ایجاد می‌شود را رؤسای هیئت‌ها می‌توانند مدیریت کنند تا ناراحتی و مشکل و درگیری ایجاد نشود و از صحبت‌های تفرقه‌آمیز خودداری کرده تا بهانه دست دشمن داده نشود و در این جهت به تذکرات مسئولین و متولیان امر نیز باید توجه شود، اگر عزاداری‌ها به صورت متمرکز باشد بازتاب و نمود بهتری خواهد داشت.
رضا امامی‌راد با اشاره به نقش مداحان در کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: در جهت کاهش آسیب‌ها مداحان جوانان و نوجوانان بیشتری را به سمت هیئت‌ها جذب کنند و در کمک به نیازمندان و شناسایی و حمایت ازخانواده‌های نیازمند با کمک خیرین و مؤسسات خیریه ورود پیدا کرده و این مؤسسات را تقویت کنند.
اسماعیل ترکانلو دادستان شهرستان شیروان نیز با ارائه راهکارهای لازم درجهت کاهش آسیب‌های بخش مداحی و  برنامه‌های هیئت‌های مذهبی گفت: هیئت‌های محترم با هماهنگی امام جماعت برنامه‌های خود را طراحی کنند.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان نیز گفت: هدف از برگزاری این همایش هماهنگی و اجرای بهتر آئین گرامی داشت محرم در شأن امام حسین(ع) و یاران وفادارش در سطح شهرستان شیروان است.
محمدمحمدزاده قانعی افزود: در همین جهت این شورا آماده دریافت نظرات و پیشنهادات همه عزیزان است.
قرئت قرآن توسط  قاری محمد قدرتی، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا(ع) و کلیپ‌های مذهبی، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و پذیرایی از دیگربرنامه‌های این همایش بود.
حسینعلی ظفری
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۰۹:۳۵
0
0
با حضور در مراسم عزاداری اهل بیت(ع) در فرد نوعی تغییر ایجاد می‌شود و به انحراف کشیده نمی‌شود
captcha