جشنواره‌های دیجیتال وزارت ارشاد توسط مردم داوری می‌شوند
کد خبر: 3533477
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

جشنواره‌های دیجیتال وزارت ارشاد توسط مردم داوری می‌شوند

گروه فضای مجازی: جشنواره دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دو ویژگی داوری مردمی و ارائه شامد(شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری مجموعه جشنواره‌های مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز با حضور اکبرشیرکوند، معاون مرکز رسانه‌های دیجیتال، ابوالقاسم حبیبی، دبیر نخستین جشنواره مقاومت و دفاع مقدس و دبیر جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی، مجید شفیعی، مسئول امور جشنواره‌های مرکز رسانه‌های دیجیتال و میثم قدس‌پور، دبیر جشنواره عکس و فیلم مهر محرم در سالن اجتماعات مرکز برگزار شد.

میثم قدس‌پور، دبیرجشنواره دیجیتال عکس و فیلم مهر محرم، با اشاره به روند برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره در نهمین سال برگزاری است و دومین سال بین‌المللی بودن آن را برگزار خواهیم کرد. همچنین این جشنواره توسط مؤسسه موج فرهنگ استان سمنان برگزار می‌شود.

وی افزود: دوره گذشته اولین سال مشترک برگزاری جشنواره بودیم که با استقبال مخاطبان روبرو شد تا جایی که شش هزار و 400 اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 100 اثر فیلم کوتاه و 6300 اثر عکس بود.

دبیر جشنواره دیجیتال عکس و فیلم مهر محرم تصریح کرد: جشنواره با اهدافی همچون رشد اعتلای فرهنگ عاشورایی در فضای مجازی، تحکیم پیوند دین، هنر و رسانه با توجه ویژه به نماز ظهر عاشورا، آشنایی عموم مردم ایران با آئین عزاداری خاص، فرهنگسازی استفاده بهینه از ابزار رسانه‌های دیجیتال و در سه سطح ملی، بین‌المللی و هنرمندان استان سمنان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بخش فیلم شامل داستانی کوتاه، مستند، نماهنگ، پویانمایی و تجربه و بخش عکس شامل تک عکس حرفه‌ای، مجموعه عکس، تجربه است. این دو بخش شامل موضوعاتی همچون مراسم و آئین‌های عزاداری، نگاه‌های هنری خلاقانه به واقعه عاشورا، راهپیمایی اربعین است.

قدس‌پور اظهار کرد: این جشنواره به صورت رسمی از یکم محرم آغاز می‌شود و علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به نشانی www.mehremoharram.ir مراجعه کنند. همچنین آخرین زمان بارگذاری آثار در سایت تا 20 آذرماه خواهد بود و داوری تخصصی آثار از 20 آذرماه آغاز و تا 20 دی ماه ادامه خواهد داشت. همچنین از امروز تا زمان جشنواره مردم می‌توانند در بخش داوری مردمی شرکت و به آثار رأی دهند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش بین‌المللی اکثریت کشورهایی که با آئین عزاداری ما آشنا هستند و در کشورشان این آئین را برگزار می‌کنند، شرکت می‌کنند و سال گذشته که اولین دوره برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره بود کشورهایی همچون لبنان، عراق، فرانسه، آلمان، انگلستان، ایالات متحده، افغانستان، پاکستان، هنوستان، آذربایجان شرکت کرده بودند.

در ادامه ابوالقاسم حبیبی، دبیر جشنواره دیجیتال مقاومت و دفاع مقدس اظهار کرد: فضای مجازی فرصتی است تا بتوانیم از این فضا برای اشاعه فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم. داوری در این جشنواره به دو صورت تخصصی توسط داوران متخصص و بخش مردمی انجام خواهد شد.

وی افزود: آثار در سایت جشنواره دیجیتال مقاومت و دفاع مقدس به نشانی WWW.defamoghaddasmf.ir قرار گرفته می‌شوند و کاربران می‌توانند به صورت رایگان از این آثار بهره‌مند شوند.

حبیبی اظهار کرد: از سال 76 تا کنون به تشکیل بانک اطلاعات جامع دیجیتال دفاع مقدس اقدام کرده‌ایم و این بانک اطلاعات می‌توانند هدیه‌ای به شرکت‌کنندگان باشد تا با استفاده از محتوای بانک اطلاعاتی در تولید محتوای‌شان شرکت کنند.

وی بیان کرد: متأسفانه گلایه‌ای از مسئولان دستگاه‌های مرتبط با دفاع مقدس داریم که دچار روزمرگی‌ شده‌اند. همچنین اگر از این موضوع غفلت کنیم، بسیاری از موارد را از دست خواهیم داد چراکه نسخه درمان بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های امروز جامعه موضوع دفاع مقدس است و مسئولان باید توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته باشند.

دبیر نخستین جشنواره دیجیتال مقاومت و دفاع مقدس تصریح کرد: این جشنواره در بخش‌های مختلفی همچون نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، تارنمای اینترنتی و صفحات وبلاگی، بازی‌های رایانه‌ای، هنرهای دیجیتال، ایده‌ها و پژوهش‌ها و اپلیکیشن‌های تلفن همراه و پویانمایی برگزار می‌شود.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی پرداخت و گفت: جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی در بخش‌های مختلفی همچون نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، تارنمای اینترنتی و صفحات وبلاگی، بازی‌های رایانه‌ای، هنرهای دیجیتال، ایده‌ها و پژوهش‌ها و اپلیکیشن‌های تلفن همراه و پویانمایی برگزار می‌شود و آثار در سایت جشنواره به نشانی www.alavimf.ir قرار گرفته و داوری خواهد شد.

در ادامه اکبر شیرکوند، معاون رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی‌های جشنواره‌های مرکز گفت: جشنواره‌ها دارای دو ویژگی هستند که می‌توان به رأی مردمی و ارائه شامد(شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال) به آثار قرار گرفته شده در سایت اشاره کرد.

captcha