ارزیابی نیروهای انسانی مؤسسات در سطح‌بندی آنها لحاظ شود
کد خبر: 3533579
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
بررسی راهکارهای ارتقای سطح مربیان قرآن/شایق:

ارزیابی نیروهای انسانی مؤسسات در سطح‌بندی آنها لحاظ شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی یزد گفت: یکی از موضوعاتی که می‌تواند در سطح‌بندی امتیاز مؤسسات و مراکز قرآنی لحاظ شود و سطح آنها را بالا ببرد نیروی انسانیست که در آنجا مشغول به فعالیت‌ هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین شایق، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درخصوص بررسی راهکارهای ارتقای سطح مربیان قرآن در مؤسسات قرآنی گفت: دو موضوع که سعی داریم آنها را در مجموعه‌های سطح استان لحاظ کنیم، برپایی دوره‌های ارتقای سطح کیفی آموزشی مربیان و معلمان قرآن به صورت متمرکز در هر شهر و استان برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه دوره‌های فوق باید حتماً از سوی دارالقرآن‌ها و یا از سوی مستقیم خود اتحادیه‌ها تشکیل شود، عنوان کرد: اساتید توانمند و کارآزموده برای این دوره‌ها انتخاب شوند که در کنار آن آزمون پایانی و ورودی با دستورالعمل‌های خاص خودش انجام گیرد.
شایق بیان کرد: اما مطلب مهم‌تر که از آن مغفول مانده‌ایم این است که باید این افراد حتماً از مبادی رسمی گزینش شوند یعنی متأسفانه افرادی هستند که مربی و معلم هستند اما از لحاظ اخلاقی و سیاسی و دینی و یا ... دچار مشکل هستند.
وی با اشاره به اینکه افرادی در دوره‌های تربیت مربی به دلایلی چون علاقه و ... شرکت کرده‌اند و در حال حاضر نیز در مؤسسه جذب شده‌اند، ادامه داد: معتقدم که علاوه بر اینکه مربیان باید در دوره‌های آموزشی متمرکز شرکت‌ کنند موضوع مهم‌تر گزینش آنها است.
شایق افزود: این گزینش یا از سوی اتحادیه‌های باشد و یا از سوی ارشاد و یا سازمان تبلیغات اسلامی باشد منظور گزینش از سوی سازمان ذی‌‌صلاح و متولیان امور قرآنی انجام شود. سرانجام هر مؤسسه‌ای اگر درخواستی برای جذب مربی داشت از این مراکز و مراجع درخواست نیرو کنند.
وی با اشاره به اینکه بازدیدهای دوره‌ای نیز بر گزینش بهتر مربیان مؤثر است، بیان کرد: مؤسسات و مراکز مردمی ـ قرآنی سطح‌بندی شده‌اند که معتقدم یکی از موضوعاتی که می‌تواند در سطح‌بندی امتیاز مؤسسات و مراکز قرآنی لحاظ شود و سطح آنها را بالا ببرد نیروی انسانیست که در آنجا مشغول به فعالیت‌ هستند و نیروی انسانی نیز باید شرایط ویژه را داشته باشد تا مؤسسه از لحاظ آموزشی جایگاه ویژه‌ای را داشته باشند و پیدا کنند. اگر از نیروهای انسانی مؤسسات را ارزشیابی دقیقی داشته باشیم اعم از تحصیلات و پایبند به اصول مذهبی، دینی و سیاسی و دوری جستن از گروه‌ها و فرقه‌های مختنلف و ... می‌تواند یکی از راهکارهای ارتقای سطح مربیان قرآن در مؤسسات قرآنی باشد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی یزد تصریح کرد: اگر از نیروهای انسانی مؤسسات قرآنی غافل شویم ضربه‌های سنگی رادر آینده خواهیم خورد که به هیچ عنوان نمی‌توانیم آن را جبران کنیم.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرحجت مرادی
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۰۸:۵۲
0
0
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۰۹:۲۶
0
0
سطح بندی امتیاز موسسات و مراکز قرآنی برای برنامه ریزی درست و دقیق موثر است
captcha