نمی‌خواهم با تلاوت قرآن امرار معاش کنم
کد خبر: 3533592
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
امیرعلی یادگاری:

نمی‌خواهم با تلاوت قرآن امرار معاش کنم

قاری نوجوان قرآن کریم و شرکت‌کننده در طرح اسوه با بیان اینکه می‌خواهم جایگاه اجتماعی و پول را با درس خواندن بدست آورم گفت: نمی‌خواهم از تلاوت قرآن امرار معاش کنم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فارس نوشت: امیرعلی یادگاری یکی از قاریان نوجوان و آینده‌دار کشور است که به عنوان یکی از برگزیدگان این عرصه در طرح آموزشی تربیتی قاریان نوجوان قرآن کریم موسوم به اسوه حضور دارد.
شروع تلاوت از ۵ سالگی
خود را معرفی کنید.
امیرعلی یادگاری هستم 12 ساله اهل تهران از حدود 3 سالگی تلاوت قرآن را شروع کردم و از 5 سالگی 7 مقام اصلی را یاد گرفتم.
خاندان ما همه قاری قرآن هستند
شما فرزند آقای مصطفی یادگاری قاری ممتاز قرآن هستید، نقش پدر در قاری شدن شما چقدر بود؟
من با تشویق پدر و مرحوم پدر بزرگم به سمت تلاوت قرآن رفتم، خاندان ما همه قاری قرآن بودند و حتی پدر پدر بزرگ من هم قاری قرآن بوده است.
از گرایش‌تان به سمت تلاوت بیشتر بگویید؟
از 5 سالگی به سمت قرائت‌های تقلیدی از استاد مصطفی اسماعیل رفتم و تا هم‌اکنون هم در این زمینه کار می‌کنم در کنار تلاوت‌های شیخ مصطفی اسماعیل از تلاوت‌های اساتیدی ماند حصان و محمود رمضان هم کار کردیم.
پدرم استاد اصلی من است
بیشتر در چه جلساتی شرکت می‌کردید؟
بیشتر در جلسه استاد طوسی، اخوان اقدم، ابوالقاسمی، نوروزی و ربیعیان شرکت می‌کنم اما مهمترین استادم پدرم است.
حضور در مسابقات از ۷ سالگی و کسب عناوین مختلف
مسابقات را از کی آغاز کردید؟ چه عناوینی کسب کرده‌اید؟
از سن 7 سالگی در مسابقات شرکت کردم. مسابقات شمسه تهران اولین رقابتی بود که در آن شرکت کردم و 4 سال در این مسابقات اول شدم، سپس در مسابقات فرهنگ‌سراهای تهران 4 دوره اول شدم، در مسابقات اوقاف در استان تهران اول و در مسابقات کشوری سال گذشته سوم شدم. در مسابقات سفیر مهربانی مقام‌های اول و دوم، مسابقات بیان مقام اول و در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) عنوان نخست را کسب کرده‌ام.
معلمان و خانواده از درسم راضی هستند
از اوضاع درس و نمراتت بگو؟
روش تدریس دیگر به صورت نمره‌‌ای نیست و معلمان به صورت توصیفی به ما امتیاز می‌دهند. به لطف خدا همیشه بهترین توصیفات را دریافت می‌کنم و معلمان و پدر و مادر از اوضاع درسی‌ام راضی هستند.
به بسکتبال علاقه دارم و هم‌اکنون عضو تیم باتیس تهران هستم
شما به جز تلاوت چه برنامه‌‌ای برای آینده دارید؟
قصد دارم تحصیلات را تا مقاطع عالی ادامه دهم به رشته‌های پزشکی علاقه دارم. به ورزش بسکتبال هم علاقه دارم و عضو تیم «باتیس» تهران هستم و در کنار آن دوره‌های زبان را هم می‌گذرانم.
می‌خواهم در تلاوت، درس و ورزش بهترین باشم
شما در سه زمینه فعال هستید و در هر سه عرصه می‌توانید موفق باشید، اولویت شما برای موفقیت در کدام یک از این سه عرصه است؟
درس که باید ادامه پیدا کند و تا جایی که بتوانم درس می‌خوانم، در تلاوت دوست دارم قاری بین‌المللی شوم و در حوزه آموزش فعالیت‌های مختلفی داشته باشم. در بسکتبال هم دوست دارم تا حد تیم ملی پیشرفت کنم. نهایتاً هدف من این است که در هر سه عرصه موفق باشم. در مجموع هدف من این است که در همه زمینه‌ها پیشرفت کنم و در آینده در همه موضوعات مفید باشم.
توجه به مفاهیم و تخلق به اخلاق قرآنی باید در دستور کار قاری قرآن باشد
تلاوت قرآن مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است در حوزه عمل به قرآن آیا برنامه خاصی برای خودت طراحی کرده‌ای؟
قاری قرآن باید از همه نظر الگو باشد، حتی از نظر فنی باید به حدی موفق باشد که هر کس تلاوتش را بشنود جذب فعالیت‌های قرآنی شود در کنار آن توجه به مفاهیم قرآن و الگو قرار دادن فرامین الهی و تخلق به اخلاق قرآنی باید در دستور کار قاری قرآن باشد.
می‌خواهم با موفقیت در رشته پزشکی از تلاوت قرآن امرار معاش نکنم
شما می‌توانید با درس خواندن هم وجهه اجتماعی پیدا کنید و هم به درآمد خوب برسید. آیا به تلاوت به عنوان شغل هم نگاه می‌کنید؟
نباید قاری نگاهش به تلاوت نگاه درآمدی باشد و باید برای رضای خدا بخواند و بهتر است درآمد انسان از راه دیگری باشد، اگر ما برای تلاوت‌مان پول طلب نکنیم، خداوند در آخرت ده‌ها یا هزاران برابر اجرش را می‌دهد. همه فکر من این است که با موفقیت در درس و در رشته پزشکی به هیچ وجه نیاز به دریافت پول بابت تلاوت نداشته باشم.
نکات مطرح شده در طرح اسوه برای ما مفید است/ به اسوه نمره ۷۰ می‌دهم
درباره طرح اسوه بگویید، نظرت درباره طرح اسوه چیست و این طرح چقدر به شما در رشد تلاوت کمک کرده است؟
من از دوره اول در طرح اسوه حضور داشتم، در این طرح همه اعضاء قاریان درجه یک هستند و اساتید نکات بسیار ریز و فنی را می‌گویند که به درد ما می‌‌خورد و کلاس‌های خوبی دارد، دور هم بودن با بچه‌ها هم خوب است. البته دلتنگی‌هایی وجود دارد اما این امر سبب می‌شود که قدر منزل را بدانیم. در مجموع طرح اسوه بسیار خوب است و تا حدود 70 درصد از طرح راضی هستم.
در پایان حرفی دارید.
از همه اساتید خصوصاً پدرم تشکر می‌کنم که من را به سمت قرآن گرایش دادند، البته باید پیش از همه شاکر خداوند باشم که توفیق قرآنی بودن را نصیبم کرد.

captcha