مبارزه نظام سلطه با ایران اسلامی در پنج جبهه
کد خبر: 3533809
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
فرمانده دانشکده اطلاعات و امنیت سپاه:

مبارزه نظام سلطه با ایران اسلامی در پنج جبهه

گروه هنر: سردار رضا سراج گفت: نظام سلطه طی سال‌های اخیر به منظور ضربه زدن به ایران اسلامی جنگ خود را با ملت مسلمان ایران در پنج جبهه شروع و متمرکز کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سردار رضا سراج، فرمانده دانشکده اطلاعات و امنیت سپاه در آئین گردهمایی بسیج پیشکسوتان که امروز، 7 مهرماه در حسینیه فاطمه زهرا(س) پادگان ولیعصر برگزار شد با بیان اینکه راه دشمنی نظام سلطه با ایران اسلامی تغییر کرده است گفت: نکته‌ای که نیروهای انقلابی باید به آن توجه داشته باشند این است که نظام سلطه هیچ گاه از دشمنی‌اش با ایران اسلامی دست نخواهد کشید، اما راه‌هایی که در این میان از خود نشان می‌دهد در هر برهه از زمان متفاوت است. در زمان حال نیز به دلیل گسترش انقلاب اسلامی آنها به شدت احساس خطر کرده و در پنج جبهه مبارزه خود را به جدیت دنبال می‌کنند.

وی افزود: ما برای دفاع از حرم تا آخرین نفس ایستاده‌ایم، برای همین در جهاد اخیر نیز همچون گذشته نظام سلطه را شکست خواهیم داد، ولی ضروری است که در مسیر جهادمان ابتدا حرکت‌های دشمن را شناسایی کنیم. با این توضیح می‌خواهم به طور اجمالی پنج مسیری را که نظام سلطه برای دشمنی‌اش با ایران در پیش گرفته معرفی کنم.

فرمانده دانشکده اطلاعات و امنیت سپاه تاکید کرد: جنگ اول نظام سلطه جنگ نیابتی است چون آنها بعد از شکست‌های متعدد در عراق، افغانستان و... تصمیم گرفتند دیگر به صورت کاملاً مستقیم به مقابله با مسلمانان برنخیزند، پس به واسطه‌های نیروهای مزدوری چون شجره خبیثه ملعونه سعی می‌کنند اهداف خود را پیگیری کنند. اولین قدمشان نیز راه‌اندازی دولت به اصطلاح شام و عراق بود. این اقدام به آنها اجازه می‌داد تا دو کشور سوریه و عراق تجزیه شده و در نهایت ایران به عنوان قدرتمندترین کشور شیعه و مسلمان مورد هجمه قرار گیرد. خواسته‌ای که با رشادت نیروهای سپاه پاسداران خنثی شد.

سراج ادامه داد: جنگ نرم دومین مسیر دشمنی نظام سلطه با ایران اسلامی است. در این اقدام آنها این تفکر را در جامعه اشاعه می‌دهند که هزینه مقاومت برای ملت ایران بالا رفته است و مردم توان تامین آن را ندارند، برای رسیدن به این خواسته نیز جنگ اقتصادی را به عنوان ابزار سوم دشمنی خود نسبت به ملت ایران روا داشتند. محاصره اقتصادی و تحریم‌ها تنها نمونه‌ای از جنگ اقتصادی نظام سلطه با ایران اسلامی است.

این سردار دفاع مقدس مسیر چهارم جنگ نظام سلطه را این گونه توصیف کرد: در این جنگ جریان‌های وابسته به غرب در داخل کشور حمایت می‌شوند و متاسفم بگویم که امروز این جریان‌ها در برخی تصمیم‌گیری‌ها نیز مشارکت می‌کند. در دکترین نیروهای وابسته به نظام سلطه آمده تا این اندیشه رواج داده شود که تنها برجام نمی‌تواند برای ملت ایران دستاورد کافی به همراه داشته باشد، بلکه برجام‌های دیگری نیز باید وجود داشته باشد تا در نهایت خواسته آنها که همان ارتباط با آمریکاست محقق شود.

فرمانده دانشکده اطلاعات و امنیت سپاه تصریح کرد: جنگ دیپلماتیک یکی از روش‌های دشمنی نظام سلطه با ایران اسلامی است، برای رسیدن به این خواسته نیز این تفکر را رواج می‌د‌هند که ایران به دوران قبل از انقلاب برگشته و گواهشان نیز برای این امر به ارتباطات اخیر دولتمردان ایرانی با نیروهای آمریکایی اشاره دارد. قدم زدن وزیر امور خارجه ایران با وزیر خارجه امریکا همچنین گفتگوی تلفنی رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور امریکا بخشی از تبلیغات نظام سلطه در این حوزه است.

سراج در انتهای سخنانش تاکید کرد: داشتن بصیرت مهمترین و موثرترین سلاح برای مقابله با نظام سلطه است. در این راستا سرداران بزرگی چون سردار قاسم سلیمانی، سردار حسین همدانی و ... الگوهای بسیار خوبی برای بصیرت‌افزایی ملت ایران هستند.

گزارش تصویری این برنامه را اینجا ببینید.

captcha