حزب‌الله با درک انقلاب، رژیم صهیونیستی را به چالش کشید
کد خبر: 3533842
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲

حزب‌الله با درک انقلاب، رژیم صهیونیستی را به چالش کشید

گروه جهاد و حماسه: در نشست خبری جمعیت خدمت‌گزاران ایثار و مقاومت از اثر انقلاب ایران بر جهان یاد شد و اینکه حزب‌الله لبنان با درک انقلاب اسلامی و الگوگیری از آن توانست رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) جلسه نشست خبری جمعیت خدمت‌گزاران ایثار و مقاومت امروز، هفتم مهرماه با حضور اعضای هیئت مدیره این جمعیت در خبرگزاری فارس برگزار شد.
غلامرضا جوکار، مدیرعامل جمعیت خدمت‌گزاران ایثار و مقاومت در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد این جمعیت پرداخت و گفت: این جمعیت با هدف خدمت‌گزاری به ایثارگران آغاز به فعالیت کرد. هدف اصلی این جمعیت تقویت ظرفیت‌های شایسته متخصص و پرورش آن‌ها برای خدمت‌گزاری به نظام جمهوری اسلامی ایران است. این جمعیت در سال گذشته به ثبت رسمی رسیده است.


وی درمورد سابقه این جمعیت ادامه داد: سابقه این جمعیت به سال 1388 و افتتاح مجلس ایثارگران باز می‌گردد. مجلس ایثارگران با ادغام سه بنیاد، شهید، جانبازان و رسیدگی به امور آزادگان، با نگاهی فراتر از سیاست‌های این مجلس شکل گرفت. ما در این جمعیت پنج گروه هدف اصلی داریم که شامل خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و بسیجیان می‌شود، البته نگاه ما به بسیجیان به فرموده رهبر معظم انقلاب این است که فقط کسانی که کارت و لباس بسیج را دارند، بسیجی نمی‌دانیم، بلکه هر کس که دلش با کشور و نظام جمهوری اسلامی باشد را بسیجی می‌دانیم.
جوکار در مورد مأموریت‌های این جمعیت تصریح کرد: ما در قالب هفت کانون مأموریت‌های خود را دنبال می‌کنیم. این هفت کانون عبارتند از؛ کانون اجتماعی فرهنگی زنان، کانون فرهنگی و هنری، کانون وکلا و حقوق‌دانان، کانون منزلت و رفاه اجتماعی، کانون نخبگان و کارآفرینان جوان و کانون بهداشت و سلامت. در کنار این کانون‌ها به برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی مشکلات جامعه هدف، پیگیری دستورات رهبری، برگزاری یادواره شهدای منا و دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم نیز می‌پردازیم.
وی در مورد تأمین بودجه این جمعیت گفت: بودجه این جمعیت از طریق کمک‌های مردمی و دولتی تأمین می‌شود و تاکنون با نهادهای مختلفی مانند شهرداری منطقه 11، بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و بسیج امیرالمؤمنین(ع) به تفاهم رسیده‌ایم.


مجتبی شاکری، عضو هیئت مدیره جمعیت خدمت‌گزاران ایثار و مقاومت، در سخنانی به فعالیت‌های این جمعیت و اهمیت حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ظرفیت‌های زیادی را در جامعه آزاد کرد که اکنون در عرصه‌های مختلف شاهد آن هستیم. مسائل خداباوری، توحید و خودباوری بحث‌های امروز دنیاست و هرچه بیشتر زمان می‌گذرد این تحول گسترده‌تر می‌شود.
وی ادامه داد: امروز هر کس که نهضت امام(ره) را درک کند حتی در صورت مخالف بودن دولت‌ها با وی، می‌تواند به توفیق برسد، برای مثال شیخ زکزاکی که توانست 12 میلیون شیعه را راهنمایی کند، هر چند مورد خشم دولت‌ها قرار گرفت، موفق شد. ملت‌ها به دنبال حقیقت‌ هستند و روزبه‌روز بیشتر به آن نزدیک می‌شوند و بیشترین وحشت صهیونیست‌ها از همین جریان است. روزگاری هیچ کس نمی‌توانست اسرائیل را به چالش بکشد، اما می‌بینیم که حزب‌الله با درک انقلاب اسلامی چگونه رژیم صهیونیستی را به چالش می‌کشد و همچنین امروز مقاومت در یمن، عراق و سوریه باعث ایجاد وحشت در دل صهیونیست‌ها می‌شود.
شاکری افزود: ملت مطالباتی دارند که مربوط به دولت می‌شود، اما به دلیل گرفتاری‌های دولت نمی‌شود به این مطالبات رسیدگی کرد، در اینجا اهمیت حضور سازمان‌های مردم‌نهاد مشخص می‌شود که فعالیت‌های اخیر جمعیت خدمت‌گزاران ایثار و مقاومت نشان داده است می‌توانیم کاری انجام دهیم که ملت ایران به اهداف والای خود دست پیدا کنند.
در این نشست مهریه سویزی، عضو هیئت مدیره جمعیت خدمت‌گزاران ایثار و مقاومت، بیان کرد: ارائه ارزش و الگو می‌تواند باعث رشد و حفظ جوانان شود و اگر به دفاع مقدس خوب نگاه کنیم متوجه می‌شویم که این دوران مانند شیشه عطری سرشار از این الگوها و ارزش‌هاست که باید درب آن باز شود تا عطر آن به جوانان برسد و این کار باعث توفیقات بسیاری می‌شود. جمعیت خدمت‌گزاران ایثار و مقاومت برای به انجام رساندن این وظیفه مهم تشکیل شده است.
وی با بیان اهمیت سازماندهی در جمعیت‌ها ادامه داد: ‌شهید بهشتی بیان کرد که با افراد با علم و ایمان و اخلاق سازمان‌دهی نشده نمی‌توانیم به بخشی از اهداف برسیم، چه برسد به همه اهداف. جمعیت خدمت‌گزاران ایثار و مقاومت با نیروهای سازمان‌یافته دو هدف را دنبال می‌کند؛ هدف اول ضرورت بیان وقایع دوران دفاع مقدس به زبان روز و هدف دوم خدمت‌گزاری به مردم.
گزارش تصویری این برنامه را در اینجا ببینید.
captcha