فعالیت‎های قرآنی دانشگاه علمی کاربردی توسعه می‎یابد
کد خبر: 3533860
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
وحدتی:

فعالیت‎های قرآنی دانشگاه علمی کاربردی توسعه می‎یابد

گروه فعالیت‎های قرآنی: کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از ایجاد مرکز قرآن و عترت در این دانشگاه و تلاش در زمینه افزایش کیفیت فعالیت‎های قرآنی در میان دانشجویان و کارکنان و اساتید خبرداد.

جواد محمدزاده وحدتی در گفت وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: فعالیت‎های قرآنی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال های گذشته معطوف به برگزاری جشنواره‎های قرآنی است که در حال حاضر دوازدهمین.جشنواره در حال برگزاری است.
وی افزود: با توجه به تغییراتی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی از نظرتشکیلات ساختاری ایجاد چارت جدیدی در زمینه فعالیت‎های قرآنی بسته شد و مرکز فعالیت‎های قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی تشکیل شد که امیدواریم با کارویژه‎هایی که برای این مرکز در نظر گرفته شده است شاهد رشد وتوسعه فعالیت‎های قرآنی در این دانشگاه باشیم.
کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: با توجه به شرایط خاصی که از نظر زمانی وجود داشت بیشتر تمرکز فعالیت‎‏های قرآنی در حال حاضر در بخش آموزش حفظ قرآن بوده است که در آینده نیز در بخش‎های دیگر توسعه خواهد یافت؛ یکی از فعالیت‌هایی که در این بخش انجام شد، فعالیت در زمینه حفظ تلفنی قرآن بود که امسال دویست و بیست نفر در بخش حفظ تلفنی شرکت کردند؛ شرکت کنندگان در این طرح می‎توانند حداقل در بخش حفظ یک سوره از قرآن مشارکت کنند تا زمینه لازم برای افزایش رغبت و علاقه برای حفظ سوره‏‎های دیگر فراهم شود.
وحدتی بیان کرد: یکی از فعالیت‎های دیگر این دانشگاه تلاش در زمینه توسعه آموزش‎های قرآن از طریق برگزاری دوره‎های تربیت مربی در دانشگاه است که در این زمینه 170 نفر برای شرکت در دوره آموزشی به جهاددانشگاهی معرفی شده‎اند؛ همچنین در زمینه تربیت مربیان مهدهای کودک قرآنی نیز دوره‎هایی پیش بینی شده است.
وی گفت: در سطح مراکز علمی کاربردی طبق آیین نامه‎هایی که تدوین شده است مسابقات برگزار شده و افرادی که در رشته‎های مختلف نمرات بالای 80 گرفتند به مرحله نهایی راه پیدا کردندکه در این مسابقات مشغول به رقابت هستند که در هر بخش سه نفر انتخاب می‎شود و به مسابقات سراسری دانشگاه‎های کشور راه پیدا می‎کنند.
کارشناس مسئول قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص سطح کیفی مسابقات امسال تصریح کرد: سطح مسابقات همچون سال گذشته بوده و تغییرای از نظر کیفی شاهد نیستیم و دلیل این امر هم به این دلیل است که کیفیت دانشجویان در سال های پیش از ورود به دانشگاه رشد پیدا می‏کند و با توجه به اینکه دانشجویان در سالهای محدودی در دانشگاه حضور پیدا می‎کنند ممکن است در سال هایی در یک دانشگاه نخبگان قرآنی حضور یابند ولی در سال بعد فارغ التحصیل شود.
وی گفت: تلاش‎هایی در حال انجام است که بتوانیم در سال های آینده به افزایش کیفیت این مسابقات با استفاده از ظرفیت‎های آموزشی بپردازیم.
captcha