گزینش افراد در ایران مبتنی بر اصول و عقاید اسلامی است
کد خبر: 3533971
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
دبیر هیات عالی گزینش کشور:

گزینش افراد در ایران مبتنی بر اصول و عقاید اسلامی است

گروه اجتماعی: دبیر هیات عالی گزینش کشور با بیان استفاده از مراحل گزینشی در بسیاری از کشورها جهت انتخاب افراد مورد نظر گفت: ضوابط و معیارها و روشهای موجود در گزینش افراد در کشور ما متفاوت تر از کشورهای دیگر و مبتنی بر اصول و عقاید اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، اسدالله وطنی دبیر هیات عالی گزینش کشور امروز در جلسه نشست شورای هم اندیشی هسته های گزینش استان  که در سالن جلسات شهید عطایی استانداری ترتیب یافت، با بیان اینکه فرایند گزینش از فرایندهای حساس و ضروری در همه سازمانها و نهادهاست، گفت: مجموعه گزینش در دستگاههای اداری و دولتی در راستای حفظ و حراست از منافع نظام و بیت المال فعالیت می کنند و لذا خدمت صادقانه و متعهدانه در این مجموعه دارای اجر الهی و مزد اخروی است.

وی ادامه داد: گزینشگران باید در گزینش افراد سطح مسئولیتی که به آنان محول خواهد شد را مورد توجه قرار دهند و سطح بندی و مسئولیت افراد را مد نظر داشته باشند.

وطنی با اشاره به اینکه تعهد داشتن از الزامات گزینش است، افزود: جایگاه گزینش باید بین مردم و مسئولین ارتقاء پیدا کند و وظایف و اهداف گزینش در بین مردم و مسئولان بیش از گذشته تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست، گزینش را یکی از بهترین راههای انتخاب افراد برای رسیدن به اهداف و برنامه های سازمانی عنوان کرد و گفت: در کشور ما گزینش بر اساس ارزشهای دینی  مورد توجه قرار گرفته است.

رافر با بیان اینکه در گزینش افراد باید رضایت خداوند مود توجه قرار گیرد از گزینشگران خواست تا از افراط و تفریط در برنامه های گزینشی جلوگیری کنند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تداوم برنامه های آموزشی در گزینش ادامه داد: هسته های گزینش باید با تکیه بر ابزارهای جدید علمی نسبت به شناخت و سنجش دقیق تر رفتارهای افراد اقدام کنند.
captcha