فعالیت ۴۵۰ هزار خیر در سطح کشور برای کاستن از مشکلات محرومین
کد خبر: 3533974
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸

فعالیت ۴۵۰ هزار خیر در سطح کشور برای کاستن از مشکلات محرومین

گروه اجتماعی: مدیرکل هماهنگی شبکه های مردمی و موسسات عام المنفعه کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هم اکنون ۴۵۰ هزار خیر در سطح کشور برای کاستن از مشکلات محرومین در مراکز نیکوکاری فعالیت می کنند که این امر آغاز روند مردمی کردن کارهای کمیته امداد است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی بهمن دستاری مدیرکل هماهنگی شبکه های مردمی و موسسات عام المنفعه کمیته امداد امام خمینی (ره) روز گذشته در جمع نیکوکاران و مسئولین کمیته های امداد شمال استان اظهار کرد: مردم نیکوکار کشور در سال ۹۴ مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان و محرومین جامعه مساعدت کرده اند و این مساعدتها صرفا کمکهای نقدی نبوده است.
وی ادامه داد: پزشک در جایگاه مداوای محرومان،معلم در امر آموزش و سایر صنوف هم دست در دست هم داده و به روند مردمی شدن کارها کمک کرده اندوبدین ترتیب ما می بینیم هر جا که مردم حضور داشته باشند،مشکلات حل می شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای مراکز نیکوکاری برای دستگیری از محرومان گفت: فعالیت این مراکز در آذربایجان غربی چشمگیر است و به همین خاطر این استان جزء ۵ استان بر تر کشور بوده و در ساماندهی مراکز نیکوکاری کارهای خوبی انجام داده است.

دستاری با تأکید بر ضرورت فعال کردن روح انفاق در جامعه اظهار کرد: مراکز نیکوکاری موسسه خیریه نیستند بلکه بستری برای تجمع موسسات خیریه جهت رفع مشکلات جامعه هستند که روح همبستگی و انفاق را فعال می کنند.

وی مرکز نیکوکاری خوی را که به ریاست امام جمعه این شهرستان و با عضویت دستگاهها و ادارات دولتی فعالیت می کند الگوی کاملی برای سایر شهرها و استانهای کشور دانست و از حجت الاسلام شکوری خواست در مقام امامت جمعه برای تقویت پایه های مراکز نیکوکاری مساعدت و نظارت کند.

مدیر کل هماهنگی شبکه های مردمی و موسسات عام المنفعه با بیان اینکه اعتماد عمومی نسبت به فعالیتهای این مراکز زمانی افزایش می یابد که ارتباطات و همکاری های موجود دوسویه باشد تصریح کرد: تعامل با افراد نیکوکار باید بصورت منسجم و برنامه ریزی شده انجام پذیرد در این حالت است که مردم به صحنه می آیند و مشارکت به سوی اجتماعی شدن پیش می رود.

در این نشست امام جمعه شهرستان خوی نیز با تأکید بر اینکه خدمت به نیازمندان توفیق بزرگی برای بندگان خداست از دست اندرکاران مراکز نیکوکاری خواست در حفظ کرامت انسانیِ مراجعه کنندگان کوشا باشند.

حجت الاسلام شکوری مشارکت مستقیم خیران در رسیدگی به نیازمندان و نیز هماهنگی و همکاری موسسات خیریه را در این امر موجب سامان یافتن کارهای خیر دانست و افزود: کارها باید شفاف باشد تا اشتیاق مردم نیز برای همکاری با مراکز نیکوکاری افزایش یابد و استمرار این امر کار سختی است که بدست توانای خود مردم ادامه خواهد یافت.

وی خطاب به حاضرین تأکید کرد: سرمایه بزرگی را که همان اعتماد اقشار مختلف مردم است حفظ کنید تا بتوانید به اهداف بزرگ خود دست پیدا کنید.

در ادامه ابوالقاسم رستگار مدیر کل انفاقات،صدقات و امور اجرایی مشارکتهای مردمی تبدیل تهدیدها به فرصت ها را مطابق با شرایط خاص هر استان ضروری شمرد و روند مردمی کردن کارهای امداد را تکلیف همه امدادگران دانست.


captcha