حضور شیعیان در اربعین حسینی در راستای زنده‌ نگه‌داشتن عاشورا است
کد خبر: 3533980
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۳

حضور شیعیان در اربعین حسینی در راستای زنده‌ نگه‌داشتن عاشورا است

گروه اجتماعی: معاون فرماندار فومن با بیان اینکه حضور شیعیان در اربعین حسینی و عاشورا در راستای زنده‌ نگه‌داشتن نهضت عاشورا است، خاطرنشان کرد: هیچگاه واقعه عاشورا از ذهن‌ها پاک نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، محمدجواد عامر، معاون فرماندار شهرستان فومن روز گذشته، 7 مهر در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری تجمع بزرگ عاشوراییان شهرستان فومن که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه اربعین حسینی یک نمایش بین‌المللی از نیروهای جهان تشیع و انسان‌های معتقد به قیام امام حسین(ع) در واقعه عظیم کربلا است، اظهار کرد: جهان کفر، یزیدیان و لشکر بنی‌امیه باور نداشتند که روزی این واقعه به واقعه‌ای تبدیل شود که با گذشت سالیان سال از آن انسان‌ها عظمت و شکوه این حرکت را بیشتر درک کنند.

وی با بیان اینکه حضور شیعیان در اربعین حسینی و عاشورا در راستای زنده‌ نگه‌داشتن نهضت عاشورا است، خاطرنشان کرد: هیچگاه واقعه عاشورا از ذهن‌ها پاک نخواهد شد.

عامر به تعطیل شدن حج امسال اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی حج امسال مراسم اربعین حسینی با استقبال و شکوه بیشتری برگزار می‌شود. پیش‌بینی می‌شود امسال حداقل دو برابر سال‌های گذشته زائر ایرانی در اربعین حسینی در کربلا حضور یابد.

وی با اشاره به مشارکت اقشار مختلف در برگزاری این راهپیمایی بزرگ گفت: امسال برای هر شهرستان ظرفیتی جهت پذیرایی از زائران پیاده اربعین در نظر گرفته شده و سهمیه فومن در این خصوص یک هزار و 100نفر است. با توجه به برآوردها هزینه پذیرایی هر زائر برابر با 400 هزار تومان است.

عامر بر لزوم همکاری و هم‌افزایی مسئولین شهرستان در این خصوص تاکید کرد و افزود: هر اداره‌ای با توجه به توانایی مالی می‌تواند در این حرکت بزرگ مشارکت داشته باشد.

وی به برگزاری چهارمین تجمع بزرگ عاشوراییان در فومن اشاره و تصریح کرد: تمام تلاشمان باید برگزاری باشکوه این تجمع در شهرستان همچون سال‌های گذشته باشد.

معاون فرماندار فومن در پایان بر بهره‌گیری از ظرفیت علما در اجرای مراسمات مذهبی تاکید و اظهار کرد: برای برگزاری و حضور پرشور مردم در این مراسمات همگاری همگان نیاز است.

captcha