گسترش فرهنگ قرآنی با فعالیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری میسر می‌شود
کد خبر: 3534396
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
رستگار:

گسترش فرهنگ قرآنی با فعالیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری میسر می‌شود

گروه فضاي مجازي: رئیس جهاد دانشگاهی فارس بر لزوم حضور فعالان قرآنی در عرصه فضای مجازی تأكید كرد و گفت: برای توسعه فرهنگ قرآنی در زمان كنونی باید هم به عرصه‌های نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری ورود پیدا كنیم.

مسعود رستگار، رئیس جهاد دانشگاهی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس،  با بیان اینكه امروزه پیشرفت علم و تكنولوژی یك پدیده بسیار مثبت است و به هیچ عنوان یك چیز منفی نیست، گفت: یکی از مظاهر پیشرفت علم و تکنولوژی، بحث فضاهای مجازی است از اینترنت تا شبکه‌های موبایلی که اکنون به عنوان یک امکان بسیار گسترده و فراتر از مرزها و سهل الوصول در اختیار همگان است.

دستگاه‌های مختلف برای فعالیت در فضاهای مجازی با یكدیگر هم‌افزایی داشته باشند
وی با یادآوری اینكه همه می‌توانند در این فضا فعالیت داشته باشند، بر لزوم استفاده بهینه از این فضا تأكید كرد و گفت:  در این زمینه دستگاه‌های مختلف فرهنگی می‌توانند ورود پیدا كنند و با هماهنگی و هم‌افزایی با یكدیگر از پیامدهای مخرب و آثار سوئی كه استفاده ناصحیح از فضاهای مجازی در جامعه دارد، جلوگیری كنند.
رستگار با تأكید بر اینكه باید منویات مقام معظم رهبری را درباره ضرورت استفاده از فضاهای مجازی جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی مدنظر قرار دهیم و آن را به منصه ظهور برسانیم، گفت: عمدتاً همه ما فرمایشات رهبری را تكرار می‌كنیم اما در عمل آن‌گونه كه باید و شاید وارد عرصه نمی‌شویم.

فعالان قرآنی برای ورود به فضای مجازی احساس مسئولیت كنند
رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس بر لزوم ورود و حضور فعالان قرآنی در عرصه فضای مجازی تأكید كرد و گفت: فعالان قرآنی باید برای حضور در عرصه فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی احساس مسئولیت كنند و بدانند كه این فضا، یكی از مهم‌ترین فضاهای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است و نباید از این عرصه غافل بود.
وی اظهار كرد: البته این مسئله بدان معنا نیست كه فعالان قرآنی فعالیت‌های فیزیكی و سنتی و سخت‌افزاری خود را كنار بگذارند، بلكه منظور این است كه آنان هم از این بستر فراهم شده كه دارای مخاطبان گسترده‌ای در نقاط مختلف دنیاست، استفاده كنند.

فضای مجازی و برپایی كلاس‌های آموزشی قرآن، هر دو ضروری است
رستگار با بیان اینكه فضای مجازی یك فضای واقعی است كه شاید حقیقی نباشد، اما واقعیت آن است كه یك نوع فرهنگ خاص را می‌توانیم در آن گسترش دهیم، گفت: برای توسعه فرهنگ قرآنی در زمان كنونی باید هم به عرصه‌های نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری ورود پیدا كنیم و ضمن برپایی كلاس‌های آموزشی قرآن و سایر فعالیت‌ها، در عرصه فضای مجازی نیز ورود خوبی داشته باشیم.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس به فعالیت‌های خبرگزاری ایكنا اشاره كرد و گفت: اینكه فعالیت‌های قرآنی ما در كشورمان هم به لحاظ سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری از جانب تكفیری‌ها و اقدامات سوءشان مقداری امن است به دلیل فعالیت‌های شبكه مجازی نظیر خبرگزاری قرآنی است.

مصونیت‌بخشی ایكنا به فعالیت‌های قرآنی كشورمان در مقابل هجمه‌های تكفیری‌ها
وی با تصریح اینكه امروزه استفاده داعش و گروه‌های تكفیری از فضای مجازی بسیار بیشتر از ماست و فعالیت‌های فراوانی برای تنویر افكار عمومی مردم دنیا در این فضا انجام می‌دهند، گفت: خبرگزاری ایكنا در این زمینه با مصونیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی كشورمان، تلاش می‌كند با هجمه‌های گسترده تكفیری‌ها علیه مكتب اسلام و تشیع مقابله كند البته این مفهوم بدان معنا نیست كه مابقی دستگاه‌ها و نهادها خود را از فعالیت در این فضا كنار بكشند، بلكه دستگاه‌های مختلف باید در كنار یكدیگر و با هم‌افزایی در جهت مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان تلاش كنند.
captcha