سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان ناحیه 2 شهرستان قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3535266
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
با فعالیت 30 مبلغ روحانی؛

سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان ناحیه 2 شهرستان قم برگزار می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: مسئول فرهنگی اوقاف ناحیه دو شهرستان قم از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در این ناحیه با فعالیت 30 مبلغ روحانی خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، محمد شکری با اشاره به برنامه‌های اوقاف ناحیه دو شهرستان قم برای دهه اول ماه محرم اظهار کرد: بر این اساس مراسم لبیک یا حسین(ع) در امامزاده ابراهیم(ع) با سخنرانی  آیت‌الله خاتمی و مداحی حاج اصغر زنجانی و حاج فرهنگ خدایی، به همراه قرعه کشی سفر کربلا به 10 نفر از شرکت کنندگان در مراسم برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم «احلی من العسل» در امامزاده جعفر شهید(ع) با سخنرانی و مداحی برادر حاج حسن حیدرزاده قمی در ششمین روز ماه محرم تدارک دیده شده و علاوه بر این، مراسم شیرخواگان حسینی در امامزاده ابراهیم(ع) در همان روز با مداحی و قرائت زیارت عاشورا توسط سعید فرح آبادی، قرائت میثاق نامه و سخنرانی حجج اسلام فراهانی، میر محمدیان، حسینی‌تبار برگزار می‌شود.

مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم با بیان اینکه همایش «رهروان زینبی» در آستان مقدس امامزادگان طاهر(ع) طغرود و سید معصوم(ع) برگزار خواهد شد گفت: سخنرانی و مداحی، بخش‌های مختلف این همایش را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: در مجموعه 30 نفر از مبلغان روحانی اداره کل اوقاف استان قم در این ناحیه طی برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی مشغول فعالیت خواهند بود همچنین قرار است با حضور همین مبلغان، در 9 بقعه متبرکه نماز جماعت برپا شود.

شکری بیان کرد: 10 بقعه متبرکه ناحیه دو اوقاف شهرستان قم میزبان برپایی نمایشگاه و غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره هستند.

مسئول فرهنگی اوقاف ناحیه دو شهرستان قم با بیان اینکه مراسم شام غریبان در 11 بقعه این بخش برگزار می‌شود گفت: در همین تعداد بقعه نیز مراسم سالروز شهادت امام سجاد(ع) تدارک دیده شده و علاوه بر این در 9 بقعه نیز خیمه معرفت برپا می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین از محل درآمد موقوفات مربوطه، اطعام عزاداران حسینی در پنج بقعه این ناحیه انجام خواهد شد.

امیرمحسن سلطان احمدی

captcha