اجرای مرثیه حسینی در کلیسای برلین
کد خبر: 3535376
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

اجرای مرثیه حسینی در کلیسای برلین

گروه بین‌الملل: مراسم مرثیه حسینی به پیشنهاد کشیش «فنتسل» از کلیسای انجیلی شعبه برلین فردا، 14 مهرماه، در این کلیسا برگزار می‌شود.

مرثیه حسینی به پیشنهاد کشیش آلمانی در برلین
سیدعلی موجانی، رایزن فرهنگی ایران در برلین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: کشیش فنتسل از شعبه برلین کلیسای انجیلی پیشنهاد داده است که همزمان با محرم، برنامه‌ای درباره مراثی عاشورایی اجرا شود.
وی افزود: در پی این پیشنهاد فردا، 14 مهرماه، مراسم مرثیه حسینی در کلیسای انجیلی شعبه برلین برگزار می‌شود و ساعت برگزاری مراسم 18:30 دقیقه به وقت محلی است.
موجانی تصریح کرد: این برنامه به درخواست کلیسای یاد‌شده برای معرفی مراثی محرم برگزار می‌شود و رایزنی نیز با تنظیم برنامه هنری و سخنرانی در آن مشارکت دارد.
رایزن فرهنگی ایران در آلمان ادامه داد: مخاطب این برنامه عموما جامعه مسیحیان برلین هستند؛ اما در این زمینه به عموم مردم و جامعه ایرانیان مقیم هم اطلاع‌رسانی شده است.
سخنرانی کشیش با موضوع امام‌ حسین(ع)
سیدعلی موجانی بیان کرد: در این برنامه قرار است سخنرانی کوتاهی درباره رویداد عاشورا و تأثیر آن در هویت و فرهنگ و هنر ایران از سوی اینجانب ارائه شود و سپس کشیش فنتسل به موضوع امام حسین(ع) و تأثیر ایشان و عاشورا بر دنیای مسیحیت پرداخته و از احساس مشترک مآتم و مراثی در دو دین اسلام و مسیحیت سخن می‌گوید.
وی در پایان یادآور شد: در ادامه مراسم عارف رفعت، از ایرانیان مقیم آلمان اشعاری از ترکیب‌بند محتشم کاشانی و برخی دیگر از اشعار مرثیه فارسی در رثای امام حسین(ع) را همراه با صدای نی اجرا خواهد کرد.

مرثیه حسینی به پیشنهاد کشیش آلمانی در برلین
captcha