آغاز اکران فیلم‌های «هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در تبریز
کد خبر: 3535776
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵

آغاز اکران فیلم‌های «هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» در تبریز

گروه هنر: مسئول امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از اکران فیلم‌های «هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» از دهه اول محرم در سینمای 29 بهمن تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از حوزه هنری استان، جواد خازن، مسئول امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، امروز 14 مهرماه با اعلام این خبر گفت: از 12مهرماه جاری اکران فیلم‌های «هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» آغاز شده است.

وی بیان کرد: دو فیلم «هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» مضمونی عاشورایی دارند که همزمان با آغاز ماه محرم الحرام در سینمای 29 بهمن تبریز اکران شده است.

خازن اضافه کرد: فیلم سینمایی "هیهات" در چهار اپیزود آماده شده و توسط  «روح‌الله حجازی»، «دانش اقباشاوی»، «هادی مقدم دوست» و «هادی ناییجی» ساخته شده است. در این فیلم بازیگرانی چون «حمید فرخ‌نژاد»، «حامد بهداد»، «مینا ساداتی»، «بابک حمیدیان»، «آلا نجم»، «بهاران بنی احمد» و ... به ایفای نقش می‌پردازند که این فیلم فیلمی اپیزودیک با موضوعات اجتماعی و مفاهیم عاشورایی است.

وی همچنین اظهار کرد: فیلم "کربلا جغرافیای یک تاریخ" ساخته «داریوش یاری»، مروری مستند گونه بر حرکت حماسی امام حسین (ع) از ابتدا تا پس از شهادت در روز عاشورا دارد و در ادامه چگونگی عزاداری در فرهنگ‌های مختلف در جهان در ماه محرم بررسی را می‌کند.

captcha