تبیین نقش امر به معروف و نهی از منكر در فضای مجازی در جمع دانشگاهیان نی‌ریز
کد خبر: 3536501
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

تبیین نقش امر به معروف و نهی از منكر در فضای مجازی در جمع دانشگاهیان نی‌ریز

گروه فضای مجازی: همزمان با ایام دهه اول محرم، همایش «امر به معروف و نهی از منكر در بستر فضای مجازی» در دانشگاه پیام‌نور نی‌ریز تبیین شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با ایام دهه اول محرم و گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منكر، همایش «امر به معروف و نهی از منكر در بستر فضای مجازی» امروز، 17 مهر با حضور دانشجویان، اساتید و كاركنان در دانشگاه پیام‌نور نی‌ریز برگزار شد.
صداقت، رئیس دانشگاه پیام‌نور در این همایش ضمن تسلیت ایام محرم، فلسفه قیام امام حسین(ع) را مبارزه با ظلم و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منكر دانست و افزود: همه ما وظیفه داریم  جهت احیای این فریضه مهم چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی تلاش و به شیوه‌ای عمل كنیم كه خروجی آن منجر به محبت و مهربانی باشد.
وی با بیان اینكه فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی بخشی از ساعات روزمره ما انسان‌ها را به خود اختصاص داده و بسته به نحوه استفاده ما می‌تواند یك فرصت یا یك تهدید محسوب شود، گفت: باید تلاش كنیم تا با تولید محتوای مناسب با جامعه هدف خود بهترین استفاده را از این فضا داشته باشیم .
در ادامه مؤمن نسب، كارشناس فضای مجازی ضمن تعریف چیستی فضای مجازی و همچنین تشریح نقش آن در گذشته، حال و آینده گفت: افراد در دو بعد زندگی می‌كنند بعد مجازی و بعد حقیقی و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، امروزه فضای مجازی چند برابر فضای حقیقی شده است و برخی در این فضا زندگی می‌كنند.
وی با بیان اینكه امروز فضای مجازی تبدیل به محیط زیست افراد شده است، گفت: متأسفانه امروز اطلاعات گوشی افراد از اطلاعات خود فرد نسبت به خودش بیشتر است و گوشی موبایل فرد را بیشتر از خودش می‌شناسد.
این كارشناس فضای مجازی كرد: شبكه‌های مجازی رایگان نیستند و فقط استفاده از آن‌ها آزاد است و به طور مستقیم ما مبلغی پرداخت نمی‌كنیم  در حالی كه صاحبان این شبكه‌ها از طریق فروش اطلاعات ما به ثروتمندترین شركت‌ها تبدیل شده‌اند و از این راه درآمد كلانی كسب می‌كنند.
مؤمن‌نسب با بیان اینكه علم خوب است و ما علم و تكنولوژی بد نداریم، گفت: علم حاصل تجربه گذشتگان است و از مجموعه علوم تكنولوژی به دست می‌آید اما مهم این است كه از این تكنولوژی و علم به درستی استفاده كنیم.
وی با سفارش اینكه نباید بیش از 15 دقیقه از اوقات خود را در طول روز به فضای مجازی اختصاص دهیم، گفت: باید بسیار مراقب باشیم كه اطلاعات مهم و حیاتی خود و خانواده‌مان را در این فضا منتشر كنیم كه مشكل‌ساز خواهد شد.
captcha