آنچه وزیر کار مهم‌تر از برگزاری مسابقات قرآن می‌داند
کد خبر: 3537653
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

آنچه وزیر کار مهم‌تر از برگزاری مسابقات قرآن می‌داند

گروه جامعه: وزیر کار با بیان اینکه تلاش و کوشش ما در جامعه کارگری برای بالا بردن فهم قرآنی است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد علاوه بر برگزاری مسابقات قرآن آنچه که بیشتر ضرورت دارد، تقویت موضوع قرآن و خیر جمعی، قرآن و مساعدت اجتماعی، قرآن و مسئولیت اجتماعی، قرآن و بحث اعتماد و قرآن و تعاون است.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به این موضوع مبنی بر اینکه وزارتخانه چه برنامه‌هایی در راستای تقویت روحیات معنوی جامعه کار و تلاش دارد، گفت: در وزارتخانه مجموعه‌ای از موارد مرتبط با دین و تولید را جزء برنامه‌ها قرار داده‌ایم که شامل به کارگیری آموزه‌های دینی در حین کار، چاپ کتاب در حوزه دین و تعاون، افزودن دروس دین و تعاون، برگزاری مسابقات قرآنی برای فرزندان کارگران است.

وی افزود: امسال در مسابقات بین‌المللی، یکی از قاریان وزارتخانه در بخش قرائت برگزیده شد. همچنین در سه سال متوالی مسابقات قرآن را برگزار می‌کنیم و علاوه بر تهران در قم و خراسان هم شاهد برگزاری این مسابقات قرآنی بودیم.

تلاش در جهت بالا بردن فهم قرآنی در جامعه کارگری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تلاش و کوشش ما در جامعه کارگری برای بالا بردن فهم قرآنی است و بنظر می‌رسد علاوه بر برگزاری مسابقات قرآن آنچه که بیشتر ضرورت دارد، تقویت موضوع قرآن و خیر جمعی، قرآن و مساعدت اجتماعی، قرآن و مسئولیت اجتماعی، قرآن و بحث اعتماد و قرآن و تعاون است.

وی با بیان این مطلب که جامعه کنونی نوعی سبک زندگی را تجربه می‌کند که دچار تنهایی و انزوا و فردگرایی شده است، افزود: ما تلاش می‌کنیم تا قرآن و خانواده را در میان جامعه کارگرانی تقویت کنیم و جامعه کارگری بزرگترین پناه را قرآن بدانند و در این شرایط سخت کنونی به قرآن پناه ببرند. همچنین قرآن و مبارزه با فقر، قرآن و افزایش تعاملات اجتماعی در سطوح بهزیستی از دیگر برنامه‌های وزارتخانه به شمار می‌رود.

سرفصل‌های قرآنی را در مهدهای کودک

ربیعی اظهار کرد: یکی از تلاش‌های ویژه‌ ما تدوین سرفصل‌های قرآنی را در مهدهای کودک است تا کودکان از دوران ابتدایی زندگی با آموزه‌های قرآنی آشنا شوند و به هنگام بزرگسالی از این آموزه‌ها را در زندگی به صورت کاربردی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به این موضوع که هر اندازه برای قرآن، برنامه داشته‌ باشیم، اندک است، گفت: وزارتخانه در اندازه خودش تلاش کرده تا روحیات معنوی نیروی کار و تلاشش را تقویت کرده و آنها را بیشتر با آموزه‌های قرآنی آشنا کند. ما در حد بضاعت و اعتبارات‌مان برنامه‌های قرآنی را در سطح وزارتخانه اجرایی خواهیم کرد.

captcha