ناکارآمدی همه سرمایه‌های دنیوی برای رهایی از عذاب قیامت
کد خبر: 3538056
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
/آیه روز/

ناکارآمدی همه سرمایه‌های دنیوی برای رهایی از عذاب قیامت

گروه معارف: بسیار شنیدیم که پول درمان همه دردها است و شاید پول که عده‌ای آن را چرک کف دست می‌نامند، برای عده‌ای دیگر حسرتی دور و دراز باشد. ولی آیا در روز قیامت می‌توان با سرمایه‌های مادی دنیوی اندکی از عذاب روز قیامت کم کرد؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، بسیار شنیدیم که عده‌ای پول را درمان هر دردی می‌دانند و برای رسیدن به آن روز و شب در تلاش هستند و آرامش خود را در کسب سرمایه‌های مادی می‌دانند.

با توجه به اینکه دنیا محل گذر است و همه ما مهمان چند روزه دنیا هستیم باید به فکر توشه راه خود باشیم و در عین اینکه به دنبال کسب روزی حلال برای خود و خانواده‌ایم، روز حساب را فراموش نکنیم.

طبق آیه 36 از سوره مبارکه مائده می‌خوانیم: «إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ أَنَّ لَهُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا وَمِثْلَهُ مَعَهُ لِيَفْتَدُوا بِهِ مِنْ عَذَابِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَا تُقُبِّلَ مِنْهُمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ»؛ « در حقيقت كسانى كه كفر ورزيدند اگر تمام آنچه در زمين است براى آنان باشد و مثل آن را [نيز] با آن [داشته باشند] تا به وسيله آن خود را از عذاب روز قيامت بازخرند از ايشان پذيرفته نمى ‏شود و عذابى پر درد خواهند داشت».

عقل سلیم حکم می‌کند تا در عوض حرص و آزی که جز اندوه از نداشته‌ها، سودی برایمان ندارد، و یا اندوخته‌های مادی که هر روز ما را حربص‌تر می‌کند، قدری هم توشه آخرت خود را سنگین کنیم تا در روز حساب از نادمین نباشیم.

captcha