آخرین وضعیت «خانه ایده قرآنی» مشهد
کد خبر: 3538094
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

آخرین وضعیت «خانه ایده قرآنی» مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مورد آخرین وضعیت راه‌اندازی خانه ایده قرآنی خراسان رضوی، گفت: در حال حاضر به دنبال مکانی دائمی و مناسب برای ایجاد این خانه قرآنی هستیم تا امکان ارتباط و دسترسی فعالان و جامعه قرآنی به راحتی فراهم شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به پیگیری تشکیل «خانه ایده قرآنی» در خراسان رضوی، ابراز کرد: از آن جهت که خراسان رضوی دارای ظرفیت قرآنی بسیار بالایی است در همین راستا رایزنی‌هایی برای تشکیل خانه ایده قرآنی در استان انجام گرفته و به زودی شاهد افتتاح این مرکز خواهیم بود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تنها مشکل ایجاد این خانه قرآنی مکان مناسب برای آن است، زیرا باید یک مکان دائمی به آن اختصاص پیدا کند تا قاریان، حافظان، فعالان و علاقه‌مندان قرآنی بتوانند به راحتی با آن ارتباط گرفته و برای رفت و آمد نیز مشکلی نداشته باشند.
معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در همین زمینه، اضافه کرد: از مدتی قبل طرح‌های اولیه برای تأسیس «خانه ایده قرآنی» ارائه شده است، اما باید به سمت اجرا پیش برویم که هم‌اکنون پیگیری این اتفاق در حال انجام است تا مرکز «خانه ایده قرآنی» طی ماه‌های آینده افتتاح شود. 
وی در ادامه در مورد ضرورت تشکیل چنین مرکزی و با تأکید بر لزوم تشکیل اتاق فکر قرآنی و ایده‌پردازی در حوزه مباحث و برنامه‌های قرآنی در استان، گفت: در همین راستا سال گذشته در جلسه کارگروه قرآن معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پیشنهاد تشکیل «خانه ایده قرآنی» را در جهت شناخت نیازهای جامعه به ویژه نیازهای جوانان در حوزه مباحث قرآنی مطرح کردم و قرار بر ایجاد این مرکز در یک مجتمع فرهنگی شد.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب تأکید کرد: با تشکیل خانه ایده قرآنی قاریان، حافظان، فعالان و نخبگان قرآنی می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را در اختیار این خانه قرار دهند تا به راحتی ارتباط و تعاملات خوبی بین جامعه قرآنی و این خانه ایجاد شود.
captcha