معرفی شهدای شاخص الگوسازی برای جوانان و نسل جدید است
کد خبر: 3538359
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
آیت‌الله عاملی:

معرفی شهدای شاخص الگوسازی برای جوانان و نسل جدید است

گروه اجتماعی: امام جمعه اردبیل گفت: از موضوعات مهم جامعه ضرورت الگوسازی برای جوانان و نسل جدید است که معرفی شهدای شاخص در واقع اقدام به هنگامی در مقابل الگوسازی غرب است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل، روز گذشته 25مهرماه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت یادواره جهان پهلوان شهید اسماعیل اعلمی و 184 شهید ورزشکار استان اردبیل اظهار کرد: شهدا بهترین الگوهای تربیتی جامعه ما هستند و باید نسل‌های آینده را با این الگوها بیشتر آشنا کنیم.
وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس انسان‌های ارزشمندی راه شهادت را برای خود برگزیدند که امروز مسیر و مرام آنها می‌تواند بهترین الگوی تربیتی برای نسل‌های آینده باشد.
امام جمعه اردبیل با یادآوری اینکه این شهدا با ترجیح دادن بهترین مسیر در حقیقت گام در راهی گذاشتند که ختم به معنویت و رفتارهای برتر انسانی می‌شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در سایه خون چنین جوانان رشید امروز در قله افتخار و عظمت به خود می‌بالد و با قرار گرفتن در اوج آرامش و امنیت بسترساز تحول و تطور بسیار عمیق و واقعی است.
عاملی با یادآوری اینکه ما به شهدای خود افتخار می‌کنیم چرا که در سایه مجاهدت آنها امروز کشورمان به پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های جدید در رقابت با سایر کشورهای پیشرفته دست پیدا کرده است، افزود: ‌اگر خون این شهدا و مرام و تفکر عاشورایی آنها نبود امروز جمهوری اسلامی ایران در مسیر آرمانی خود با چالش‌ها و حرکت‌هایی متفاوت روبه‌رو می‌شد که نمی‌توانستیم مدعی الگوی برتر جهانی باشیم.
وی یاد و خاطره شهید ورزشکار شاخص کشور اسماعیل اعلمی را از خطه دارالارشاد اردبیل گرامی داشت و بیان کرد: این شهید وارسته علاوه بر قهرمانی در عرصه ورزش، در عرصه معنویت، عبودیت الهی و اخلاص پهلوان واقعی بود که همه ما باید به وجود چنین جوانان شایسته و برومند افتخار کنیم.
عاملی از برگزارکنندگان یادواره شهدای ورزشکار با محوریت شهید اسماعیل اعلمی قدردانی کرده و برگزاری چنین یادواره‌هایی را فرصتی ارزشمند برای تبیین سیره و سلوک شهدای پاک‌ نفس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
وی در ادامه اضافه کرد: از این حرکت مبارک و شایسته‌ای که آغاز شده و جامعه ورزشی را به پیام‌های شهدا پیوند می‌دهد، تقدیر و تشکر می‌کنم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: نسل جدید باید بداند که شهدای ما توانمندی‌های زیادی داشتند که ورزش از جمله آنها بود که با وجود داشتن چنین قابلیت‌هایی مسیر شهادت را انتخاب کرده‌اند.
عاملی ادامه داد: موضوع مهم دیگر ضرورت الگوسازی برای جوانان و نسل جدید است که معرفی شهدای شاخص در واقع اقدام به هنگامی در مقابل الگوسازی غرب است.
وی افزود: شهید اعلمی خود نمونه کاملی جهت الگوسازی برای جوانان و نسل جدید است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۱۲:۵۷
0
0
الگوسازی برای جوانان و نسل جدید باید شهدای شاخص باشد
captcha