برگزاری نهمین مرحله مسابقه مجازی کتابخوانی
کد خبر: 3538399
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵

برگزاری نهمین مرحله مسابقه مجازی کتابخوانی

گروه ادب: مرحله نهم سلسله مسابقات کتابخوانی مجازی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی بسیج شهرداری تهران و در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی از کتاب «اهداف قیام حسینی(ع)» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج شهرداری تهران، پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و اشاعه فرهنگ کتابخوانی و ترویج شعائر اسلامی، نهمین مرحله از سلسله مسابقات مجازی کتابخوانی بسیج شهرداری تهران، از کتاب «اهداف قیام حسینی(ع)» برگزار می‌شود.
این کتاب مجموعه بیانات آیت‌الله مکارم شیرازی درباره اهداف قیام حضرت امام حسین(ع) است که توسط حجت الاسلام والمسلمین علیان‌نژادی گردآوری و در 10 بخش تنظیم شده است و اهداف قیام حسینى را با استناد به خطبه‌ها و سخنان آن حضرت و تواریخ کربلا با زبانى ساده براى همگان روشن مى‌سازد.
در این کتاب، اصلاح امت، امر به معروف و نهی از منکر، احیاى سنت پیامبر عالیقدر اسلام حضرت محمد(ص)، حمایت از حق و مبارزه با باطل، مبارزه با جهل، اجرای عدالت، تشکیل حکومت، افضای چهره منافقان، امتحان گسترده مسلمین و مقام شفاعت عظمی از جمله اهداف قیام امام حسین(ع) برشمرده شده است.
این مرحله از 19 مهرماه آغاز شده و تا 25 آبان ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.azmoonketab.ir ضمن ثبت نام و دریافت کتاب الکترونیکی، در این مسابقه شرکت کنند.
این مسابقه بزرگ که حدود سه سال از آغاز آن می‌گذرد، در هر مناسبت یک کتاب را به مخاطبان پیشنهاد می‌دهد و در پایان به قید قرعه جوایز ارزشمندی نظیر سکه بهار آزادی، کمک هزینه سفر مشهد مقدس، و ده‌ها جوایز ارزنده به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
مسابقات گذشته از کتاب‌های «واجب فراموش شده» ، «300 نکته در مدیریت اسلامی» برگرفته از تفسیر نور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، «کربلا مبارزه با پوچی‌ها» نوشته اصغر طاهرزاده، کتاب «۵۳ سال عصر پهلوی به روایت دربار» انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، «یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان( عج)» نوشته علیرضا رجالی تهرانی، کتاب «حماسه غدیر» نوشته محمدرضا حکیمی، کتاب «دهه سرنوشت‌ساز» نوشته داوود قاسم‌پور و «انسان 250 ساله» شامل سخنرانی‌ها و مطالب دستنویس مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه(ع)، از پیش از انقلاب تا سال ۱۳۸۹ برگزار شده است.
captcha