زمینه آموزش‌های قرآنی در جوامع ورزشی فراهم می‌شود
کد خبر: 3538671
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

زمینه آموزش‌های قرآنی در جوامع ورزشی فراهم می‌شود

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان از تلاش برای فراهم کردن زمینه لازم برای آموزش‌های قرآنی در جوامع ورزشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهر نوشت: سید عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات ملی قرآن ورزشکاران، جوانان و کارمندان کشور با اشاره به اینکه حضور در این دسته از مراسم و مسابقات به اعتلای روح انسان کمکم شایانی می کند، اظهار کرد: حضور پر شور شرکت کنندگان در سه بخش ورزش، جوانان و کارکنان قابل تقدیر است.
احمدی با بیان اینکه امید است نور قرآن کریم در تمام مراحل زندگی مردم از جمله جوانان جلوه نمایی کند، افزود: به طور قطع برگزاری مسابقات قرآن کریم نقش بی بدیلی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی بین جوامع ورزشی ایفا می کند.
وی خاطرنشان کرد: استان البرز در راستای برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن کریم ورزشکاران، جوانان و کارکنان عمکلرد قابل تقدیر و شایسته را از خود نشان داده است.
احمدی با اعلام اینکه بانوان ورزشکار ایرانی با رعایت حجاب کامل و اسلامی در عرصه های رقابتی بین المللی ظاهر شده و همواره در این میادین رقابتی خوش می درخشند، تصریح کرد: ساره جوانمردی قهرمان پارالمپیک نمونه بارز این مهم در کشور محسوب می شود.
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه این دوره از رقابت های قرآن کریم با حضور پر شور و شعور ورزشکاران، جوانا ن و کارکنان برگزار شده است، گفت: بیش از ۲۵ هزار شرکت کننده در مراحل شهرستانی، استانی و ملی این دوره مسابقات حاضر شدند که این حضور کثیر نقطه قوتی برای جامعه ورزش به شمار می آید.
احمدی با تاکید بر لزوم ایجاد بستر مناسب برای انس و الفت پیدا کردن جوانان و ورزشکاران با قرآن کریم و آیات الهی، گفت: به طور حتم تحقق این مهم پیشرفت کشور در بخش های مختلف را به همراه خواهد داشت.
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: برگزاری این دسته از مسابقات آثار و برکات مثبتی را برای جامعه به همراه دارد، مسابقات قرآنی امر مبارکی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه درصدد هستیم دوره های آموزشی به منظور ارتقا سطح کیفی شرکت کنندگان را برگزار کنیم تا زمینه مشارکت جوانان بیش از گذشته فراهم شود، گفت: بستر و زمینه آموزش های قرآنی در جوامع ورزشی فراهم می شود.
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه امید است فدراسیون های ورزشی بیش از گذشته به موضوعات قرآنی توجه داشته باشند، اظهار کرد: اگر بتوان ورزشکاران قرآنی تربیت کنیم، جامعه ای مطلوب و ورزشی را شاهد می شویم.
دومین دوره از مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش ورزشکاران و جوانان در رشته‌های قرائت تحقیق، ‌قرائت ترتیل، ‌حفظ کل قرآن، ‌حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، اذان، احادیث موضوعی، مفاهیم آیات موضوعی و نگارش در دو بخش آقایان و بانوان از ۲۴ مهرماه به میزبانی استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ آغاز شده است.

captcha