از مشاوره‌های پزشکی تا تجلیل از شهدای مدافع حرم در حاشیه رقابت‌های قرآن
کد خبر: 3539424
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
حاشیه‌ای بر چهارمین روز مسابقات؛

از مشاوره‌های پزشکی تا تجلیل از شهدای مدافع حرم در حاشیه رقابت‌های قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: در چهارمین روز مسابقات سراسری قرآن کریم نیز شاهد حاشیه‌های متنوعی بودیم، حاشیه‌هایی که اگرچه کم بودند اما باعث شیرین‌تر شدن روز چهارم رقابت‌ها شده بودند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به رشت، چهارمین روز مسابقات سراسری قرآن در حالی در زیباکنار رشت پشت سر گذاشته شد که کم کم به روزهای پایانی خود نزدیک شده و تنها دو روز دیگر شاهد برپایی این مسابقات هستیم.
در این روز مرحله مقدماتی تمام رشته ها شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء و حفظ 10 جزء قرآن کریم برگزار شد و از روز جمعه 30 مهرماه شاهد برگزاری رقابت ها در مرحله نیمه نهایی در رشته ها خواهیم بود.
این روز در حالی مسابقات برگزار شد که پخش رادیویی آن برای دومین روز متوالی صورت نگرفت، البته مجری مسابقات در سالن محل برگزاری رقابت ها اعلام کرد که مسابقات پخش رادیویی دارد، اما پس از پخش لحظاتی از مسابقات، مجدد پخش این رقابت ها قطع شد تا عدم پخش این رقابت ها از این شبکه رادیویی وارد دومین روز خود شود. مسئولان رادیو قرآن و مسئولان برگزاری مسابقات در مورد دلایل این قطع پخش اظهارنظری نکرده اند.
در این روز همچون روزهای گذشته مسابقات با بارش باران به کار خود پایان داد، طی روزهای گذشته آسمان محل برگزاری مسابقات تماماً ابری بوده و در اغلب روزها نیز بارش های شدید باران در اواخر شب را شاهد بوده ایم، این موضوع باعث شده تا حاضران در این مسابقات کمتر از زیبایی‌های استان گیلان و سواحل زیبای منطقه زیباکنار لذت ببرند.
در این روز همچنین اسامی شهدای قرآنی استان گیلان اعلام شد و از دو خانواده شهید مدافع حرم نیز تجلیل به عمل آمد. شهدای مدافع حرم استان گیلان که معرفی شده اند عبارت از اسماعیل سیرت نیا، فیض الله لایق برحق، حسین حسن‌خواه، مسعود علیزاده، علیرضا محمدزاده، محمدعلی امینی، محرمعلی کامیاب، یعقوب شیخی، ولی الله حیدرپور، کاسگل زبانبر، حسین اصغری، محمدحسین افتخاری، سیدمحمد کریمی، عظیم پورنصیری، رسول جعفری، ایوب پورخوش سعادت، اسماعیل امانی، محمود هدایت پناه، سیدحسین بقایی نژاد، غلامرضا ادبی مهذب، حجت نظری، گداعلی خوش‌روش، محمدرضا کدیور، محمدعلی حق وردی، میرزاحسین یوسف زاده هستند.
در حاشیه مسابقات و با توجه به حضور تعدادی از پزشکان در هیئت داوران، برخی از شرکت کنندگان ضمن پرسیدن سوالات قرآنی از گرفتن مشاوره های پزشکی نیز کوتاهی نکرده و برخی مشکلات جسمی خود را با آنها در میان می گذارند.
در این روز شاهد بودیم که تعدادی از شرکت کنندگان با حالتی مغموم محل برگزاری مسابقات را ترک کردند، این افراد غالباً افرادی بودند که موفق به راهیابی به مراحل برتر نبوده و قبل از اینکه اسامی راه یافتگان به مراحل بالاتر اعلام شود، با توجه به اجرایی که داشته اند و محاسبات خودشان، از حضور در مراحل بالاتر ناامید شده و با ناراحتی مسابقات را ترک کردند.
از سوی دیگر نیز در اواخر شب و با اعلام اسامی راه یافتگان به مراحل برتر، شاهد خوشحالی قرآنی ها از این موفقیت بودیم، شب گذشته تا پاسی از شب شاهد حضور شرکت کنندگان در لابی هتل محل اسکان متسابقان بودیم که بحث عمده آنها، تحلیل راه یافتگان به مراحل بالاتر بود.
همچنین در این روز در اتاق داوران رشته های قرائت تحقیق و حفظ کل در لحظاتی که مسابقات در فاصله بین دو بخش بود و داوران مشغول استراحت بودند، به تماشای بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان پرداختند، البته عوامل فنی این بخش بیشتر جذب این رقابت فوتبالی که لحظات حساسی از آن هم در حال سپری شدن بود، شده بودند.
captcha