به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، بنابر اعلام یک منبع آگاه، شاکیان پرونده «سعید طوسی» که تعدادشان سه نفر میباشد، در حال تهیه نامهای خطاب به آیتالله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه هستند.
گفته میشود شاکیان در این نامه ضمن اعلام برائت از رسانههای بیگانه و فضاسازی دشمنان قرآن و نظام اسلامی به ویژه در فضای مجازی و با تأکید بر اینکه پشت پرده این رفتارها صرفا ضربه زدن به ساحت قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، رسیدگی به پرونده را خواستار شدهاند.
گزارش خبرگزاری ایکنا حاکی است به دنبال طرح اتهامی از سوی جمعی از شاکیان علیه سعید طوسی در دستگاه قضا، شاهد فضاسازی و جریانسازی شدید رسانههای خارجی و معاندان نظام جمهوری اسلامی بودیم که این نامه و ابراز انزجار شاکیان پرونده، بار دیگر طرح شومی که معاندان و دشمنان قرآن به آن دل بستهاند و آن را دستاویزی برای تخریب چهره انقلاب و مسئولان نظام اسلامی قرار دادهاند، خنثی خواهد کرد.
به دنبال فضاسازی شبکه ضدانقلابی صدای آمریکا جمعی از پیشکسوتان و فعالان قرآنی نیز از جمله استاد
عباس سلیمی، استاد
سیدمحسن موسویبلده در گفتوگوهایی که با ایکنا داشتند، هدف از این جریانسازیها گسترده را انتقام از قرآن عنوان کرده و خواستار پیگیری موضوع از طریق قانونی با حفظ منطق و آرامش جامعه قرآنی شدند.
پس بگین کل کارا رو بذاریم کنار و وایستیم ببینیم اونا چی میگن بریم دنبال رفع شبه
من از خبرگذاری قرآنی و اساتید قرآن توقع بصیرت بیشتری داشتم.
اینقدر راحت گناه مردم را نشوئید و چه زود دیر خواهد شد. اصلا فرض که درست باشه نتیجه اشاعه اینگونه خبرها، مصداق اشاعه فحشا و منکراته و نتیجه آن از بین رفتن قبح گناه و مایوس شدن و ضن اشتباه مردم به سایر قرا و حتی شایدم قران است. نکنید نکنید نکنید نشوید نشوید نشوید اینقدر مفت شریک در یک گناه وگرنه مصداق نبرده نخورده گرفته درد دل خواهید شد. و وای که خبر دروغ باشه مصداق چی خواهد بود کار شما؟؟؟ اندکی تفکر صبر باید
متن خبرتان هم خیلی کلیشه ای است جملاتی نخ نما شده که دیگر کاربردشان را از دست داده اند.
لَوْ لاَ إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِنَاتُ بِأَنْفُسِهِمْ خَيْراً وَ قَالُوا هٰذَا إِفْکٌ مُبِينٌ (12)
چرا هنگامی که این (تهمت) را شنیدید، مردان و زنان با ایمان نسبت به خود (و کسی که همچون خود آنها بود) گمان خیر نبردند و نگفتند این دروغی بزرگ و آشکار است؟!
لَوْ لاَ جَاءُوا عَلَيْهِ بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاءَ فَإِذْ لَمْ يَأْتُوا بِالشُّهَدَاءِ فَأُولٰئِکَ عِنْدَ اللَّهِ هُمُ الْکَاذِبُونَ (13)
چرا چهار شاهد برای آن نیاوردند؟! اکنون که این گواهان را نیاوردند، آنان در پیشگاه خدا دروغگویانند!
وَ لَوْ لاَ فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْکُمْ وَ رَحْمَتُهُ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ لَمَسَّکُمْ فِي مَا أَفَضْتُمْ فِيهِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (14)
و اگر فضل و رحمت الهی در دنیا و آخرت شامل شما نمیشد، بخاطر این گناهی که کردید عذاب سختی به شما میرسید!
إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِکُمْ وَ تَقُولُونَ بِأَفْوَاهِکُمْ مَا لَيْسَ لَکُمْ بِهِ عِلْمٌ وَ تَحْسَبُونَهُ هَيِّناً وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِيمٌ (15)
به خاطر بیاورید زمانی را که این شایعه را از زبان یکدیگر میگرفتید، و با دهان خود سخنی میگفتید که به آن یقین نداشتید؛ و آن را کوچک میپنداشتید در حالی که نزد خدا بزرگ است!
وَ لَوْ لاَ إِذْ سَمِعْتُمُوهُ قُلْتُمْ مَا يَکُونُ لَنَا أَنْ نَتَکَلَّمَ بِهٰذَا سُبْحَانَکَ هٰذَا بُهْتَانٌ عَظِيمٌ (16)
چرا هنگامی که آن را شنیدید نگفتید: «ما حق نداریم که به این سخن تکلّم کنیم؛ خداوندا منزّهی تو، این بهتان بزرگی است»؟!
يَعِظُکُمُ اللَّهُ أَنْ تَعُودُوا لِمِثْلِهِ أَبَداً إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ (17)
خداوند شما را اندرز میدهد که هرگز چنین کاری را تکرار نکنید اگر ایمان دارید!
وَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَکُمُ الْآيَاتِ وَ اللَّهُ عَلِيمٌ حَکِيمٌ (18)
و خداوند آیات را برای شما بیان میکند، و خدا دانا و حکیم است.
إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ (19)
کسانی که دوست دارند زشتیها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آنان در دنیا و آخرت است؛ و خداوند میداند و شما نمیدانید!
۱- یا آقای سعید طوسی مجرم است ، پس باید محاکمه و با وی برخورد بشود و جامعه قرانی نیز از لوث وجود وی در صورت مجرم بودنش ، تطهیر گردد.
۲- یا آقای سعید طوسی در معرض تهمت و توطئه قرار گرفته ، که در این صورت باید با شکات به جهت بردن آبروی وی و تشویش اذهان عمومی برخورد بشود.
در هر صورت قوه قضاییه بار دیگر در معرض آزمایش بسیار سختی قرار گرفته است.
ما در مقام قضا و قضاوت نیستیم و از چند و چون ماجرا مطلع نیستیم پس بهتره نه تایید کنیم و نه تحریم.بهتره صبر کنیم و اعتماد کنیم به دستگاه قضا تا با رسیدگی به این پرونده خطاکار بودن یا سالم بودن ایشون رو تعیین کنه.ایشالا که حق کسی ضایع نشه. واگر ایشون مجرم بود باید کاری که اون کرده رو از مسولین قرانی جدا دونست به قول اقای سلیمی همه آدمیم و آدم هم تو هرجایگاهیی میتونه خطاکنه
اولاً دعا میکنیم که این ماجراها کذب باشد و خدا آبروی شما و من و هیچ مسلمانی را پایمال نکند...
دوستان بزرگوار:
یکی از مشکلاتی که متاسفانه گریبانگیر جامعه ماست ملاک قرار دادن افراد و متدینین برای محک زدن یا تشخیص حق یا چیزی مانند دین است....
باید به این باور برسیم که دین به خودی خود و مستقل از هر فردی که ادعای دینداری می کند شاخصه هایی برای اثبات حقانیت خود دارد که با فطرت های پاک و حقیقت جوی انسانی مناسباتی دارد برای مقبول واقع شدن و التزام پیدا کردن....
دینداران می توانند نماد دینداری باشند نه ملاک حقانیت دین... برخی از ما از این غافلیم. عقلمان به چشممان است... تا یکی خطا می کند یا فریب شیطان و نفس را می خورد و قافیه زندگی دینی خودش را در موردی خاص می بازد ، به دین حمله می کنیم و عقاید صحیح او را هم که خود را به آنها آراسته می نمایاند مورد طعن و شتم قرار می دهیم.
انسان در معرض ابتلائات گوناگون قرار می گیرد. یا از صحنه آزمایش روسفید خارج می شود یا مانند برصیصای عابد لحظه ای فریب نفس را میخورد و گرفتار می شود و در دام بلای ساخته خویش اسیر می شود...
دوستان خوبم!
خواهران و برادران عزیز.... اگر من به عنوان یک انسان دیندار در میان مردم شناخته شده ام و آبرویی کسب کرده ام این از فضل الهی و حاصل عملکرد مستمری است که مردم ازمن دیده اند و پسندیده اند و آن را اثر دینداری خوب و مطلوب من می دانند...
پس «دینداری من» و « حقانیت دین » دو چیز است. اگر من گند زدم و خرابکاری کردم دین خراب نیست..... دینداری من خوب و مطلوب نبوده...
همانطور که امام راحل (رضوان الله علیه) قریب به این مضمون فرمودند : اگر شنیدید یک روحانی دزدی کرده است نگویید روحانی دزد است بگویید دزدی هم لباس روحانیت را دزدیده و هم مال مردم را...
هرچند خواه ناخواه چون من به عنوان فردی دیندار و متاثر از فرامین و تعالیم دین شناخته شده ام تأثیراین خرابکاری و ضعف من در منظر عوام الناس مخرب تر و دردناک تر است. چون انتظارات دیگران از من بیشتر است... حالا که اینگونه هست چه کنیم؟
بیایید میان این دو مقوله تفاوت قائل شویم و نگران دین نباشیم. منافق و فاسق و ریاکار در میان من و شما فراوانند که از دین آبرو و حیثیت به تاراج برده اند.... لکن خداوند چون ستارالعیوب است با امهال و استدراج پرده پوشی میکند... پس ما هم در امری که نسبت به آن یقین نداریم بهتر است آتش بیار معرکه نباشیم و بهانه دست بدخواهان ندهیم و مسلمین را دشمن شاد نکنیم...
حضرت علی (ع) فرمودند :
اگر مردم به سرائر امور هم آگاه بودند هیچ برادری حتی جنازه برادرش را دفن نمی کرد...
مقام وشان قرآن در نظر مسلمانان وحتی غیر مسلمانان تا حدی بزرگ وعظیم است که اگر اتهام ایشان هم ثابت شود چیزی از مرتبه ومقام این کتاب بزرگ کاسته نخواهدشد قرآن دریایی است که هر شخص به اندازه ظرفیتش از آن برداشت میکند قاری قرآن بودن دلیل بر مصونیت در برابر گناهان نیست مگر خوارج قاری قرآن نبودند
به نظرم در این پرونده باید فقط عدالت محور باشه و نه مصلحت، تا مجرم به سزای عمل خودش برسه. بین تهمت و تجاوز باید حق و باطل مشخص بشه. علنی بودن دادگاه باعث اعتماد بیشتر به قوه قضاییه میشه و برقاری عدل و رو بودن همه چی در مورد این پرونده آرامش بیشتری رو به مردم میدهد.
در هر صورت همه انسان ها با هر دین و مذهبی مثل همیشه طالب عدالت هستند.
دفاع مذهبی ها از دنبال نشدن موضوع شرم آوره
این موضوع لکه ننگی بر پیشانی اونهاست