برگزاری هفته سوم رقابت‌های لیگ حافظان
کد خبر: 3539661
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲

برگزاری هفته سوم رقابت‌های لیگ حافظان

گروه مسابقات: هفته سوم رقابت‌های گروه A لیگ حافظان قرآن مازندران روز گذشته، 30 مهر‌ماه در شهرستان آمل برگزار شد.

سیده‌کلثوم حسینی، طراح لیگ حافظان قرآن و مسئول اجرایی و فنی این طرح در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از برگزاری هفته سوم رقابت‌های گروه A لیگ حافظان قرآن مازندران خبر داد و گفت: این رقابت‌ها روز گذشته، 30 مهرماه از ساعت 8 در محل مرکز فرهنگی، قرآنی بصیرت امامزاده ابراهیم(ع)‌ شهرستان آمل برگزار شد.

طراح لیگ حافظان قرآن و مسئول اجرایی و فنی این طرح ادامه داد: با توجه به بعد مسافت و خستگی ناشی از راه دور که برای تیم‌های مختلف استان ایجاد می‌شود، رقابت‌های هر گروه از لیگ حافظان به صورت یک هفته در میان اجرا و طی هر هفته از رقابت‌ها نیز مسابقات تدارک دیده شده برای چند هفته به صورت یکجا برگزار می‌شود.‌

حسینی با اشاره به اینکه طی رقابت‌های این هفته گروه A مسابقات هفته‌های سوم، چهارم و پنجم این گروه برگزار شد، تصریح کرد: در ابتدای برگزاری رقابت‌های این هفته، تیم بصیرت شهرستان آمل بنا به دلایلی و با توجه به اینکه این امر تخلف محسوب می‌شود، از رقابت‌های لیگ انصراف داد که به همین دلیل تیم علویان شهرستان آمل به جای تیم بصیرت، به نام این تیم و با امتیازات کسب شده این تیم از گروه B به گروه A انتقال داده شد.

طراح لیگ حافظان قرآن و مسئول اجرایی و فنی این طرح با بیان اینکه از رقابت‌های هفته سوم گروه A تیم مدهامتان میاندرود استراحت داشت، اظهار کرد: در دیگر رقابت‌های این هفته، تسنیم بوشهر به مصاف طه بابلسر رفت، عروة‌الوثقی بهشهر با ضحی فریدونکنار به رقابت پرداختند، آل طه آمل با نغمه‌های آسمانی محمودآباد و بصیرت آمل نیز با کوثر جویبار با یکدیگر رقابت کردند.

وی در ادامه با اشاره به رقابت‌های هفته چهارم این مسابقات نیز افزود: طی برنامه این هفته، طه بابلسر استراحت داشت و در ادامه نیز مدهامتان میاندرود با ضحی فریدونکنار، تسنیم بهشهر با نغمه‌های آسمانی محمودآباد، عروة‌الوثقی بهشهر با کوثر جویبار و آل طه آمل با بصیرت آمل به رقابت با یکدیگر پرداختند.

طراح لیگ حافظان قرآن و مسئول اجرایی و فنی این طرح در ادامه با اشاره به رقابت‌های هفته پنجم لیگ حافظان نیز بیان کرد: طی این برنامه، تیم ضحی فریدونکنار استراحت داشت و در ادامه نیز تیم‌های طه بابلسر با نغمه‌های آسمانی محمودآباد، مدهامتان میاندرود با کوثر جویبار، تسنیم بهشهر با بصیرت آمل و عروة‌الوثقی بهشهر با آل طه آمل به رقابت با یکدیگر پرداختند.

حسینی همچنین، در ادامه با اشاره به انصراف تیم بصیرت آمل تصریح کرد: در راستای برگزاری این هفته لیگ حافظان امتیازاتی برای تیم‌های رقیب تیم بصیرت آمل که از این رقابت‌ها انصراف داد در نظر گرفته خواهد شد و نتایج رقابت‌های این هفته نیز به همراه جدول لیگ حافظان به زودی اعلام خواهد شد.

طراح لیگ حافظان قرآن و مسئول اجرایی و فنی این طرح در ادامه سخنان خود در این زمینه اظهار کرد: طی برگزاری لیگ حافظان قرآن، هر هفته از این مسابقات رمزگزاری و با نام یکی از معصومین(ع) اجرا می‌شود که مسابقات این هفته با رمز «یا زینب(س)» آغاز و برگزار شد.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه طی روز جمعه آتی، 7 آبان‌ماه ادامه رقابت‌های گروه B برگزار خواهد شد، با برگزاری این رقابت‌ها، مسابقات لیگ حافظان قرآن استان مازندران به مرحله نیمه نهایی خود خواهد رسید که برنامه‌های این مرحله نیز با راه‌یافتن تیم‌های برتر به نیمه نهایی لیگ، اعلام خواهد شد.

طراح لیگ حافظان قرآن و مسئول اجرایی و فنی این طرح در ادامه سخنان خود در این زمینه بیان کرد: به دلیل اینکه در فصل اول اجرای لیگ حافظان قرار داریم، مشکلاتی در راه اجرای برنامه‌های مختلف لیگ به وجود می‌آید که به حمد الهی و با عنایت خداوند متعال تمامی این مشکلات برطرف شده و با تلاش خستگی ناپذیر مجریان لیگ و همکاران بنده، برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود.

حسینی در ادامه با اشاره به انصراف تیم بصیرت آمل و اینکه این موضوع در بحث رقابت‌های لیگ خود نوعی تخلف محسوب می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه در اولین فصل برگزاری رقابت‌های لیگ حافظان در استان مازندران و حتی در سطح کشور هستیم، بسیاری از شرکت‌کنندگان ممکن است که از قوانین برگزاری این‌گونه رقابت‌ها اطلاعی نداشته باشند و به همین دلیل سخت‌گیری زیادی در قبال این تخلف انجام نشد.

طراح لیگ حافظان قرآن و مسئول اجرایی و فنی این طرح در ادامه سخنان خود در این زمینه تصریح کرد: تا پیش از انصراف تیم بصیرت شهرستان آمل از رقابت‌های گروه A، 10 تیم در گروه B و 9 تیم نیز در گروه A به رقابت با یکدیگر می‌پرداختند که با انصراف تیم بصیرت آمل و افزوده شدن تیم علویان آمل به گروه A، تعداد تیم ها در گروه به 9 تیم رسید و امتیازات تیم بصیرت آمل نیز برای تیم علویان که با نام بصیرت در گروه A حضور پیدا می‌کند، در نظر گرفته شد.

حسینی در پایان همچنین، از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری رقابت‌ها که با تلاشی وصف‌ناپذیر در راستای اجرای هرچه بهتر لیگ حافظان قرآن استان مازندران گام بر می‌دارند، تشکر و قدردانی کرد.

captcha