شکستن قفل هشت ساله درب کانون قرآن و عترت دانشگاه الزهرای مشهد
کد خبر: 3539853
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

شکستن قفل هشت ساله درب کانون قرآن و عترت دانشگاه الزهرای مشهد

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه‌ای الزهرای مشهد با اعلام این خبر که دانشجویان فعال دانشگاه الزهرای پس از هشت سال دوباره کانون قرآن و عترت را راه‌اندازی کردند، گفت: کانون قرآن و عترت دانشگاه در سال ۸۶ به علت کم توجهی دانشجویان این دانشگاه تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه‌ای الزهرای مشهد با اعلام این خبر که دانشجویان فعال دانشگاه الزهرای پس از هشت سال دوباره کانون قرآن و عترت را راه‌اندازی کردند، گفت: کانون قرآن و عترت دانشگاه در سال ۸۶ به علت کم توجهی دانشجویان این دانشگاه تعطیل شد.
مریم ذبیحی، دبیرکانون قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه ای الزهرای مشهد، گفت: متاسفانه کانون قرآن و عترت این دانشگاه در سال 1386 به علت کم توجهی و یا عدم استقبال دانشجویان به مدت هشت سال به حالت تعلیق درآمد که این جای تاسف برای قشر دانشجو دارد.
دبیر کانون قرآن و عترات دانشگاه الزهرای مشهد ادامه داد: پس از گذشت هشت سال این کانون را در اسفند سال گذشته دوباره راه اندازی کردم و در سال جدید تبلیغات به گونه ای صورت  گرفته که منجر به افزایش استقبال دانشجویان به ویژه  استقبال دانشجویان ترم اول به این کانون  شده است.
استقبال کم دانشجویان از برنامه‌های فرهنگی کانون قرآن وعترت
وی در خصوص تعداد فعالین حاضر در این کانون گفت: متاسفانه تعداد اعضا و فعالین کانون قرآن و عترت در مقایسه با تعداد دانشجوهای درحال تحصیل بسیار ناچیز است و در این دانشگاه با دانشجویانی مواجه هستیم که علاقه‌ چندانی به انجام فعالیت‌های فرهنگی نشان نمی‌دهند؛ اما با توجه به این‌که تعداد فعالین سایر تشکل‌ها و کانون‌ها کم  و همچنین به دلیل این‌که این کانون یک کانون تازه تاسیس است  می‌توان گفت که جذب نیروی خوبی دارد و در سال جدید توانسته پذیرای 20 عضو جدید نیز باشد.
ذبیحی تصریح کرد: البته لازم به ذکر است که عملکرد این کانون در سال گذشته به علت کمبود امکانات و نیرو و همچنین بی تجربگی تمامی کادر کانون در خصوص فعالیت‌هایی که باید انجام گیرد، جذب نیروی خوبی نداشته است.
وی بیان داشت: این کانون در سال جدید برای مطرح کردن خود و همچنین بالا بردن سطح اطلاعات دانشجویان در زمینه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها سعی کرده است برنامه‌هایی مطابق با روحیات جوانان امروزی همچون محفل قرآنی، مسابقات قرآنی به همراه جوایز نفیس و همچنین سخنرانی‌هایی در غالب اردوهای نیم روزی و تمام روزه را در دستور کار قرار دادیم.
از دانشگاه حمایت مالی بیشتری را می‌خواهیم
دبیر کانون قرآن و عترت یادآور شد: این کانون یک مجموعه تازه تاسیس است و به حمایت‌های مالی خیلی بیشتری نیاز دارد تا بتواند خود را درسطح دانشگاه به دانشجویان نشان بدهد و برنامه‌هایی را تدارک ببیند که شاهد بازخورد مثبت آن در دانشگاه بشویم؛ چراکه تاکنون در زمینه‌ برنامه‌های اجرایی حمایت مادی از جانب دانشگاه صورت نگرفته و تمامی برنامه‌های ما با هزینه‌هایی در سطح صفر انجام شده  و این امر سبب کاهش بار فنی برنامه‌ها و درنتیجه کاهش استقبال و تاثیرگزاری  در قشر دانشجو می‌شود و به این صورت است که پس از گذشت مدتی اعضای کانون‌های تشکیل یافته دلسرد شده و کانون‌ها به حالت تعلیق در می‌آیند.

captcha